Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vdr. Investering i aktie handle

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså de har et eksempel, men kunne det ikke være et ny startet firma,og ikke en investeringsforening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Eriksen:

Nu var jeg inde på nordnet og se deres udregner. Og jo mere jeg kigger på den desto mere bliver jeg skeptisk. Deres afkast er et fikst tal for alle årene. Det er da kun i en perfekt verden at et firma kan have den samme afkast procent i en periode på 20år. Ikke sandt? Eller er jeg helt forkert på den?

igen svært at vide uden at se det men det LYDER som om det er en fremskrivning der viser risiko og mulighed for en forening set 20 år frem - og så bruger den et vægtet gennemsnit af alle tidl. 20 års perioder til at sige, at dine bedste forventning på 20 år vil være x% op og forventede værste - 20 år frem er y% ned

Jeg ved mange vil skrige at bankrådgivere er bankens alene - men hvad investering angår så kan man faktisk få ret gode råd - i forhold til de forudsætninger for risiko mm man stiller op. Bankrådgivere må f.eks IKKE lønnes efter hvad de sælger for foreninger eller aktier og er generelt også stærkt begrænsede i hvad de må råde til, hvis det er til folk der ikke har historik i at være stærke på det område, så jeg tror i alle fald du - næsten uanset du siden vælger at handle i nordnet - skulle overveje at tale med din bankmand og din risikovillighed og din investeringshorisont og se hvad du fik af råd der. Book et møde så I kan tale. Du er jo ikke forpligtet til at følge de råd, men bliver måske klogere.

Du skal regne med at rådet vil være at lade dem tage det for dig - efter aftale med dig. Det kan så give dig højere kurtage - men det er ikke sikkert. Ex Nordnet og Nordea ligger ved siden af hinanden - andre kan ligge over - men det er så også i en del fald til forhandling

Det er fint med nordnet, men dine ? viser, at du jo er ret blank på investering i aktier, og så er det let at lave fejl hvis eneste rådgivning er denne tråd.

Med 20 år som horisont - ud fra det du beskrev - så vil jeg godt gentage, at investering via egen ratepension giver lavere skat helt frem til du får pengene ud og forskellen mellem fri investering og via pension er enorm - vi kan tale dobbelt op via pension - men det forudsætter jo, at din horisont er temmelig fast, da det er dyrt at skulle bruge pengene lige pludseligt (60% skat som jeg husker det og dit fradrag har nok været ca 37% så det er kun hvis de faktisk har så lang horisont, at du skal bruge dem omkring pension)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede booket et møde med en rådgiver fra Nordea, for at gøre om hvad der vil være bedst. Også tror jeg også lige at jeg høre min pension om, hvad de kan give hvis jeg vælger dem i stedet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)