Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding selskab med flere undervirksomeder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg er igang med at undersøge ideen ved at oprette et holding slevskab med flere undervirksomheder (LLC eller kommandit).
Grunden til det, er at jeg godt kunne tænke mig at afprøve flere forskellige online forretnings former, men stadig holde dem adskilt fra hinanden juridisk.

#1 - Blog
#2 - udelukkende Affiliate samarbejde med portaler som Clickbank
#3 - Webshop
#4 - Amazon FBA
Som eksempler.


Det jeg gerne vil vide er:
Hvad er den smarteste/nemmeste/mindst komplekse og mindst omkostlige løsning?

Jeg tænker at oprette virksomhederne som IVS´er (så længe det stadig er muligt) under et holdingselskab.

Skal jeg opretter et holdingselskab + et IVS til bloggen + et IVS til Affiliate + et IVS til Webshoppen + et IVS Amazon FBA.
Så det visuelt ser sådan her ud:

Holdingselskab
|
|---- IVS blog
|
|---- IVS Affiliate
|
|---- IVS Webshop
|
|-----IVS Amazon FBA


Der er jo et oprettelses gebyr ved IVS på min. 1 kr.
Jeg ved godt dette ikke anbefalet da der hurtigt kommer omkostninger - selvom nogen af dem vil være så små som køb af domæne, hjemmeside + det løse.
+ oprettelse af papirer (med mindre jeg gør det selv)


Så for nemhedens skyld siger vi minimum på 5.000 kr. pr virksomhed.

Vil det så koste:

Holdingselskab -> 5.000 kr.
|
|---- IVS blog -> 5.000 kr
|
|---- IVS Affiliate -> 5.000 kr
|
|---- IVS Webshop -> 5.000 kr
|
|-----IVS Amazon FBA -> 5.000 kr

Altså 25.000 kr. i alt.

Eller kan man oprette det hele på de samme 5.000 kr.?

Håber det giver mening :)

På forhånd mange tak for jeres svar.

Lad mig endelig vide hvis noget er uklart!?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da vist ikke fulgt ordentlig med - Det er ikke længere muligt at oprette IVS selskaber mere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke et gebyr på 1 kr ved IVS (var ikke - loven er dog ikke offentliggjort i statstidende i skrivende stund men spørsgmål om kort tid

Der VAR 1 kr kap krav og for eksterende så krav om opbygning inden april 2021 af 40.000 kr bunden kap = bruge 50.000 kr overskud til at sætte af inden løn eller omk

Der er oprettelse på 670 kr hvis man kan selv
Dertil hvert IVS også holding krav om lovpligtig arbejdsskadeforsikring - kan være 1000 kr per selskab og regn med bankkonto mellem 3 og 5000 kr per selskab

Hele planen med alle disse små selskaber virker i øvrigt helt gal - hvad skulle være årsag til ikke at have dem i et

Mange af dem kunne med fordel ligge i en personlig virksomhed 

At skabe 50.000 kr overskud inden 2021 på affiliate og blog som to af dem - lyder ikke realistisk - så det uklare er for mig hele din plan. Keep it simple er rådet - enten i EN personlig virksomhed - eller ET ApS - eller som max et holding med ET ApS under men så giver holding ikke i sig selv meget mening

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.
Ja det kan jeg se de stoppede med for tre dage siden :S

Øv bøv
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret en enkeltmandsvirksomhed, saml alle projekterne i en virksomhed (dog del det op bogføringsmæssigt)

Tilmeldt 11. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

Ja nu hedder det så ikke IVS mere.
Så det tætteste vel APS!?

Tanken var at man slap for liability i tilfælde af konkurs eller i værste fald søgsmål.
Så man ikke stod for personlig hæftelse i tilfælde af disse.
Ikke fordi jeg har nogen intentioner om at køre ren black hat ;)

Tanken med at holde dem adskilt er simpelthen bare at undgå de andre bliver berørt hvis den ene virksomhed kommer ud i noget snavs. Så berører det ikke de andre.

Jeg kan med fordel se at blog´en, affiliate, konsulent virksomhed og til dels webshoppen kunne køres som enkeltmands.
Tanken med Webshoppen var at test Dropshipping modellen af. Og her kan man jo nemt komme ud i noget snavs hvis man ikke kigger sig for. :O

Så grunden til at køre det som APS med webshoppen og især Amazon FBA. Ville være at det er meget mere fordelagtigt at have som APS, da man ikke binder personligt.

Hvilken virksomheds model ville være jeres anbefalinger til:

- Blog
- Affiliate
- Webshop
- Konsulent
?

Og ville det ikke være en fordel at have dem adskilt da de er meget forskellige forretnings modeller og sikkert også har meget forskelligt tema?

På forhånd tak.

P.s. jeg har meget forstand på online markedsføring da jeg sidder med det til dagligt og har gjort det en del år.
Men når det kommer til virksomheds oprettelse... Så føler jeg mig meget noob ;)

Takker for jeres overbærenhed :D
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er vigtigt for dig at undgå personlig hæftelse, så er det ApS

Dog kan du stadig nå at få et IVS. Nogle revisorer/advokat har oprettet IVS selskab "til lager" som du kan købe. Se f.eks. nederst på

https://www.ditselskab.dk/

Jeg synes ikke det fremgår så tydeligt hvor stor en satsning det her er for dig. Er det en 100% satsning? eller er det lidt mere "jeg vil gerne prøve nogle ting af"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville anbefale ET Aps - og om du vil sikre dig i hoved og r... et holding ApS med drift under sig - men alt koster, og man behøver ikke altid sikre alt - man kan jo ofte undlade konkurs - bl.a. fordi der ikke er så mange der byder på kredit - og blog og affiliate er vel uden risiko og konsulent ville man normalt forsikre.

Keep it simple

Jeg ville nok ikke købe lager IVS fra stiftere - man KAN - men du som er NOB skal så rode med inden for 2 år at kunne afsætte 50.000 kr i hvert selskab for at skulle omdanne til ApS med 40.000 efter skat - og det er ikke let med blog og affiliate kan jeg sige - så de vil nok blive lukkede OG - jeg tror slet ikke det er let at få en Bank til et IVS - som vist stadigt idag KAN stiftes da lovtidende som jeg lige ser det - ikke har offentliggjort forbud.

Få efter ApS eller start som personlig virksomhed helt billigt med fradrag i personlig indkomst for tab og ikke offentligt regnskab - men personlig hæftelse. Tjener du meget - får du stor risiko - som omdan skattefrit til ApS - ellers lukhttps://startupadvisejh.blogspot.com/2019/03/alternativerne-til-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmandsvirksomhed it is.
Vil der så være en fordel i at opdele de forskellige typer virksomheder som SE under ét CVR?
Eller holde det hele under samme CVR?

Og mht Bank konto. Erhverv eller seperat personlig konto. Hvad vil være at foretrække? og hvem vil du/i anbefale mht pris og service?

På forhånd mange tak

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)