Kunde har bestilt tøj, men vil ikke betale på - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

 

Kunde har bestilt tøj, men vil ikke betale på grund af trykket

Side 2 ud af 2 (19 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 44.680
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.851

Ravn
Skrevet 12-04-2019 kl. 11:11

Noget kunne tyde på at I skulle blive bedre til at forklare / vise kunden hvilken trykkvalitet de kan forvente af den færdige vare - Det vil jo også lette reklamationssager efterfølgende.

Amino-karma 28
Tilmeldt 11. apr 19
Indlæg ialt: 6

Epparel
Skrevet 12-04-2019 kl. 11:24
Absolut. Det er første gang vi har dette problem, og det er desværre en måde der er reageret på før, mod andre leverandører, fra kunden. Så vi var forberedte på at det også ville komme denne gang mod os.

Som nævnt, har vi aldrig haft det problem før, og kundens krav gav ligeledes ikke andre muligheder. Dette blev også oplyst inden bestilling. Så der er ikke noget i det - det er bare ren og skær stædighed og købmandskab fra kunden :)
Amino-karma 340
Tilmeldt 29. dec 10
Indlæg ialt: 48

Thor
Skrevet 12-04-2019 kl. 12:12

Tænker at det bør give anledning til en smule mere selvransagelse end det du giver udtryk for. Du peger udelukkende i retning af den "sløsede" "stædige" kunde, som du i øvrigt mener er kendt for at klage uretmæssigt? for at få nedsat prisen?

I er vel også gået ind i en opgave uden tilstrækkelig dokumentation, tid etc. I kunne jo også have valgt at sætte fornuftige tidsfrister, også for processen inden aftalen blev indgået, sørge for udtømmende beskrivelser/aftaler og i øvrigt sige nej tak til opgaven, hvis tidsfrister etc. ikke bliver overholdt.

Når du skriver: "kundens krav gav ligeledes ikke andre muligheder" lyder det igen som om du kun peger i retning af den urimelige kunde. Men såfremt du ikke mener at kundens krav er realistiske eller lignende, er det da også din opgave at sige fra?

Amino-karma 28
Tilmeldt 11. apr 19
Indlæg ialt: 6

Epparel
Skrevet 12-04-2019 kl. 12:44
Tak for dit input :)

Korrespondancen var god, er god, og vil også forblive god med kunden. Grunden til at tråden blev oprettet, var for at høre om eventuelle løsningsforslag.

Jeg er helt enig i, at vores opgave med at få budskabet korrekt ud til kunden, ikke var tilstrækkelig.

At "kun pege i retning af den urimelige kunde", er ikke min hensigt. Det er blot en oplysning om, at det desværre ikke er første gang at dette sker. Ikke at vi IKKE har gjort noget forkert. Og ja, korrekt, hvis man har en fantastisk forretning, hvor man kan tillade sig at sige nej til tidspressede opgaver, ville det da være fantastisk, Thor! :)
Amino-karma 44.680
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.851

Ravn
Skrevet 12-04-2019 kl. 12:55

Epparel:
og det er desværre en måde der er reageret på før, mod andre leverandører

Så kan man jo undre sig over at i overhoved gider handle med sådan en kunde ?

Amino-karma 44.680
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.851

Ravn
Skrevet 12-04-2019 kl. 13:01

Epparel:
hvis man har en fantastisk forretning, hvor man kan tillade sig at sige nej til tidspressede opgaver, ville det da være fantastisk, Thor! :)

I øvrigt en opgave som du har oplyst at du stort set ikke tjener noget på - Hvorfor tage en opgave fra en bevist besværlig kunde når du ikke en gang tjener noget på den?   

Amino-karma 187
Fra Hillerød
Tilmeldt 12. aug 16
Indlæg ialt: 61
Amino Plus
Jens Petersen
Fra MPD v/Jens Petersen
Skrevet 12-04-2019 kl. 17:10

Hej

1. Skriv en mail så i har det på skrift. Vigtigt i beskriver sagen kort og præcist og gør det klart, betaler han ikke restbeløbet bliver tøjet ikke fremsendt.

2. fremsend rykker 1 efter 10 dage med gebyr på 100,- kroner + 2% i rente - samme procedure ved alle rykker. 

3. fremsend rykker 2 efter yderligere 10 dage

4. fremsend rykker 3 efter yderligere 10 dage - derudover skal der stå i 3 rykker at sagen går til inKasso da kan ikke har overholdt aftalen.

5. Fremsend sagen til en advokat, jeg har en som tager disse her sager uden beregning, kunden modtager dog ekstragebyr osv. som kunden kommer til at hæfte for.

Det virker, for det er ham der har et problem.

Fremadrettet, skal i altid have en kopi som han godkender og acceptere via mail.

Amino-karma 44.680
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.851

Ravn
Skrevet 12-04-2019 kl. 19:06

Jens

Læser du slet ikke hvad trådstarteren skriver om at der er fundet en løsning?

Du bør nok lige sætte dig lidt bedre ind i reglerne, før du begynder at rådgive andre.  

Man kan ikke lovligt bare kræve 2% i rente uden det er forud varslet.

Man kan heller ikke sende sagen til indkasso når der er gjort indsigelse.

Amino-karma 187
Fra Hillerød
Tilmeldt 12. aug 16
Indlæg ialt: 61
Amino Plus
Jens Petersen
Fra MPD v/Jens Petersen
Skrevet 13-04-2019 kl. 09:35

Jeg har nok ikke beskrevet det så alle kunne forstå det.

Det var mere tænkt som en fremadrettet løsning, ikke den nuværende situation.

Jens

Side 2 ud af 2 (19 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed
 
Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Diverse salg, marketing, PR & kundeservice
Besøg vores samarbejdspartnere :