Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside lovgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er i gang med at lave en hjemmeside for at sælge software på, dog er jeg ikke helt sikker på hvordan lovgivningen er indenfor hjemmesider. Ved at der skal være en form får Cookie- og privacy-policy, men er det noget man selv kan skrive eller "generate" ved hjælp af de forskellige hjemmesider, eller skal man have en advokat til at kigge på det?

MVH

aabb01 ;)

Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 35
Fra  Strømpeshop Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Strømpeshop - Strømper og sokker til mænd, kvinder og børn

Tilmeldt 17. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man følge den danske lovgivning eller EUs ? eller er de det samme? Hjemmesiden har ikke .DK domain, og serveren er ikke i Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabb11:

Skal man følge den danske lovgivning eller EUs ? eller er de det samme? Hjemmesiden har ikke .DK domain, og serveren er ikke i Danmark.

Hvor serveren står har mig bekendt blot betydning for GDPR og ikke for indhold som sådan.

Det er ikke min stærke siden men jeg mener at GDPR som er ens i DK og blot forudsætter - at hvis GDPR oplysninger opbevares på server uden for EU, så skal det land overholde mindst de samme krav som GDPR krav i EU. De helt specifikke muligheder for at sikre det må andre byde ind med, men jeg mener der er officielle lister over hvilke lande der rent praktisk gør det. 

USA f.eks har deres Data Protection Directive som dækker området og der er så et program Privacy Shield Framework som tillader udenlandsk selv-certificering til opbevaring af EU data. Mig bekendt har f.eks google cloud og amazon web service, og givet en del andre, forpligtet sig af privacy shield programmet, og dermed er de EU GDPR sikre.

Vent på andre hvad GDPR angår hvis du ikke kan google videre.

Det som har betydning for indhold og brugerens rettigheder - inkl cookie lovgivning i øvrigt, er hvor hjemmesiden er aktiv - hvor forretningen drives fra og den skal så i forhold til DK overholde DK lovgivning - til EU overholde EU love - og det er også sådan, at den sagtens KAN forbydes i andre lande hvis den i forhold til dem overtræder deres lovgivning - kunne være nøgenhed i visse lande mm - men det er så rent indhold vi taler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 35
Fra  Strømpeshop Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabb11:
Skal man følge den danske lovgivning eller EUs ? eller er de det samme? Hjemmesiden har ikke .DK domain, og serveren er ikke i Danmark.

Hvis din hjemmeside er tilgængelig i EU skal du overholde GDPR m.m. uanset hvilket land du driver virksomhed i og hvor hjemmesiden hostes.

Hvis du driver virksomhed i Danmark er det både de danske og eu's love, som du skal overholde.

Strømpeshop - Strømper og sokker til mænd, kvinder og børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)