Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsstyrelsen gør klar til indhug i danskernes løn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst på DRs hjemmeside at gældsstyrelsen vil lave løntilbageholdelse i forbindelse med gammel gæld.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/gaeldsstyrelsen-goer-klar-til-indhug-i-danskernes-loen

Som alle nok ved, har inddrivelses systemet ikke fungeret i flere år. 

Men hvad med forældelsesregler, og hvordan skal skyldnere have en chance for at vide hvad der er op og ned på gammel gæld, som vel også tillagt renter for den periode hvor alt har været gået i stå? 

Kan der ikke være et retssikkerhedsmæssigt problem her? 

Så vidt jeg husker har SKAT tidligere været kritiseret for at inddrive gæld som var forældet.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat inddriver som sådan ikke gælden  - det er gældsstyrelsen og den skal følge forældelsesregler - som for skat og moms er forlænget grundet systemerne ikke fungerede. Børneydelse er også med i det givet med 10 års forældelse som jeg ved det - Mener kun indlægget handler om inddragelse af det offentliges tilgodehavender, skat moms udlæg for børneydelser mm

Skat har snarere været kritiseret for at eftergive gæld - end for at opkræve forældet gæld - helt enkelt fordi systemerne ikke med sikkerhed kunne sige at den var eksisterende, hvorved selv meget rige er sluppet for opkrævning for gæld, de egentlig gerne ville vedkende sig hvis de var bekendt med den Smile Skats holdning var, at det var dyrere at skulle bevise mange mindre sager, end det som kunne indkræves ved hårdhudet at gå efter alt.

Får man modregnet noget man mener er forældet - er det gældsstyrelsen man henvender sig til og ikke skat og gældsstyrelsen vil altid oplyse hvor gælden kommer fra

Mht renter mener jeg de generelt forældes efter 3 år så det kun vil være renter for seneste 3 år der kommer med - men vent på andre klogere.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)