Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Lunarway eller lignende som bankkonto?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, Lunarway giver ingen bogføringsproblemer og der er lavet en integration til f.eks. Dinero og Billy.

Manuelle kontoudtog er dog lidt bøvlet, da man først skal eksportere kontoudtoget til email eller airdrop (mac) inden man kan printe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ForeverEver:
Du skriver at jeg som enkeltmandsvirksomhed kan modtage penge på hvilken som helst konto. Så teoretisk set kunne jeg sende en faktura idag og modtage penge på min private konto og så bogføre det i f.eks. Dinero? Jeg regner ikke med at jeg skal have noget moms retur her i starten da jeg ikke rigtig har nogle udgifter - så det eneste jeg skal er bare at betale moms. Så der skal jeg vel bare sørge for at "gemme" momsen som bliver indbetalt på min personlige konto, og så betale den når tid er?
ja i personlig virksomhed må du hæve alle de penge du vil og penge må gå ind på personlig konto - HVIS banken accepterer og det bør du sikre, for ellers kan de jo ikke overholde deres hvidvask krav. de man lukke din konto hvis du uden OK har erhverv fra en personlig konto, men det kan være de giver OK

Du skal føre regnskab og betale skat og moms og skal du have moms retur, kan du ikke få det uden en konto med CVR tilknyttet. Du ville for at forstå skat have fordel af at enten bruge 55 kr på e-bog eller paperback (eller for den sags skyld gå på bibliotek) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  for du mangler basis viden om personlig virksomhed og det kan være noget rod

ForeverEver:
Jeg har faktisk en erhvervskonto hos PayPal, dog uden at have tilknyttet mit CVR nummer endnu. Sidst jeg modtog en betaling, var pengene låst i 3 uger inden de blev frigivet. Så hvis det er normen hos dem, så er det godt nok heller ikke optimalt. For ikke at tale om de gebyr de har.

Ja dyrt og også risiko for at de kan låse penge ved klager - men få dit CVR tilknyttet omg

ForeverEver:
Nu ved jeg ikke hvilke krav bankerne stiller, men privat har jeg en kassekredit og SU-lån, så det kunne være super ærligt at blive afvist på baggrund af dette. 
så må du jo prøve at lave en forretningplan og et budget og finde materiale frem - og finde ud af det. Jeg ville finde en rigtig bank, det kan du sagtens til et par tusinde kr i start   Her kan du læse hvad banker forventer http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html 

ForeverEver:
Der er god sandsynlighed for at jeg i løbet af de næste måneder flytter til Sverige og bliver grænsegænger. Det betyder at jeg skal have svensk adresse. Der står at man skal have dansk adresse hos Lunarway. Kan de finde på at lukke min konto ned i tilfælde af at jeg flytter til Sverige? Min virksomhed kommer stadigvæk til at være registeret i DK og jeg kommer til at betale dansk skat - det er kun min private adresse der bliver rykket til Sverige.

Ja så kan Lunar lukke ned for dig - OM du kan få problem med enkeltmands uden dansk adresse ved jeg så ikke - så længe du er dansk skattepligtig burde det fungere. Ellers kunne du måske have adressen hos forældre, søskende e.l. - det påvirker ikke dem og jo heller ikke dig når du, som du skriver, er dansk skattepligtig, som også er krav for at have enkeltmands

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger...


"Tak for info Steffen. Er du virkelig sikker på at jeg kan det? Får jeg ikke problemer med bogføringen, når jeg modtager penge på min private konto og så derefter begynder at modtage på min erhverhvskonto? Jeg er jo også momsregistreret, så skal fakturere inklusiv moms. Kan jeg overhovedet gøre det til min private konto?" 

Det er ikke noget problem i forhold til forhold til bogføring, og hvilken bankkonto pengene skal ind på har ikke noget at gøre med moms på fakturaen.

Sålænge virksomheden ikke er et IVS, ApS, A/S .... så kan penge bevæge sig meget frit mellem dig privat og virksomheden.

Hvis du er på vej til at blive grænsegænger, så vil jeg foreslå dig at tale med de banker som er gode til at håndtere det og finde en samlet løsning som inkluderer din virksomhed. Danske Bank og Nordea driver jo bank på begge sider af grænser, så der ville jeg starte. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)