Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning mellem år

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg skal lige hører om jeg har forstået det rigtigt :)

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed jeg driver i fritiden (har et fuldtids arbejde)
2018 sluttede med et underskud som jeg har trukket fra i skat.
Min mellemregning, altså de penge jeg har skudt ind, den bliver nu nulstillet ved nyt regnskabsår? Så alt ligsom starter forfra?

//Jimmy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

De penge du har skudt ind har intet med din skat at gøre håber jeg? De ligger i status og føres som sådan med over når nyt regnskabsår vælges i programmet men det er i princip ikke noget der betyder noget for dit resultat og din skat - uanset hvad

Status føres med over og mellemregning ligger i status

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det giver mening, men når nu jeg i det her år laver f.eks. et overskud på 10000 men jeg jo "skylder" mig selv 5000 og derfor overfører dem og så er de væk fra mellemregningen. Men jeg har jo stadig overskud på 10000 og betale skat af dem? Bogføre jeg så de 5000 som udgift eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmysch:

Ok det giver mening, men når nu jeg i det her år laver f.eks. et overskud på 10000 men jeg jo "skylder" mig selv 5000 og derfor overfører dem og så er de væk fra mellemregningen. Men jeg har jo stadig overskud på 10000 og betale skat af dem? Bogføre jeg så de 5000 som udgift eller hvordan?

nej det du skyder ind eller hæver er i status og har intet med dit overskud at gøre- Det er indtægt minus udgift helt uanset hvad du skyder ind og hæver

Dit overskud er 1000.000 kr helt uanset hvad du hæver og skyder ind.

Du mangler lidt basis viden om skat i personlig virksomhed. 55 kr for e-bog direkte download eller bibliotek - eller paperback og du ved meget mere http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Venlig hilsen John Hannoverr 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak jeg tror jeg læser den bog ;)

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok har læst bogen, gjorde mig ikke klogere på hvordan jeg løser ovenstående. Altså om man starter i nul i det nye regnskabsår eller hvordan.
Problemet er jo at jeg har købt en masse ting for mine "egne" penge og har derfor et underskud fordi jeg har trukket de ting som udgift, også ført dem på mellemregning med ejer.
Så hvis jeg nu laver et overskud på 10000 og har en mellemregning på 5000, så vil det jo stadig se ud som om at der er overskud på 10000.

Hvis underskudet fra sidste år løber videre så går det hele jo op af sig selv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man starter ikke i nul- Man starter drift i nul men status overføres - gæld og tilgodehavender. Bruger du et regnskabsprogram - eller kom igang med det

Jimmysch:

Ok har læst bogen, gjorde mig ikke klogere på hvordan jeg løser ovenstående. Altså om man starter i nul i det nye regnskabsår eller hvordan.
Problemet er jo at jeg har købt en masse ting for mine "egne" penge og har derfor et underskud fordi jeg har trukket de ting som udgift, også ført dem på mellemregning med ejer.
Så hvis jeg nu laver et overskud på 10000 og har en mellemregning på 5000, så vil det jo stadig se ud som om at der er overskud på 10000.

Hvis underskuddet fra sidste år løber videre så går det hele jo op af sig selv

du bogfører helt galt umiddelbart og du kan ikke have læst bogen om hvordan man beskattes i enkeltmands. Din mellemregning har INGEN betydning for dit overskud eller underskud og har du overskud på 10.000 og mellemregning på 5000 så HAR du 10.000 i overskud til skat. Mellemregning har intet som helst at sige for resultatet

Mellemregning på 5000 føres videre til næste år da firmaet jo sjovt nok stadigt skylder dig 5000 kr  - med mindre de har ført penge tilbage til dig - og det er så også i status og ændrer intet ved overskud 10.000. Siderne 20-22 i e-bogen fortæller netop om skat i personlig virksomhed

Du bør finde en online bogholder, for du risikerer at ende med skattesmæk fordi du slet ikke er med på skat i personlig virksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)