Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, frokost betalt over faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og laver årsregnskab (over 300.000) og ved godt at frokostordning i enkeltmandsvirksomhed ikke kan trækkes fra, men bliver alligevel i tvivl om detaljerne.

Lad og sige jeg kun har én faktura i dette år som ser sådan her ud

100 timer af 500 kr ex moms
-1.200 kr frokost

Overskud = 100 x 500 kr.
Moms = .25 x 100 x 500 kr

De -1.200 til frokost på fakturaen blandet jeg ikke ind i billedet vel?

Hvis jeg var arbejdstager kunne jeg jo betale dem af bruttolønnen, står man bare dårligere i en enkeltmandsvirksomhed?

på forhånd tak


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige det første jeg tænker er - Mon du overhovedet er selvstændig. Med 100 kr a xxx og så minus frokost

Du KUNNE lyde som en af de mange der ryger i skats kontrol og skulle være ansatte men bare har aftale om at fakturere dine timer https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

HVIS du ikke er faktisk selvstændig og det har intet med jeres aftale at gøre, så får du skat af din moms og bod

Hvis du er så bogfører du som enkeltmands hele beløbet og laver så en skatteregulering hvor dine frokoster af x gange 1200 kr lægges til dit resultat som du opgiver til skat så du ikke har fradrag for dem

Glem bruttoløn og arbejdstager - det er komplicerede ordninger med egenbetaling osv - du er slet ikke omfattet her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke helt med, jeg har selvfølgelig mere end 1 faktura i 2018 og mere end én kunde (4-5 stykker) - eksemplet var bare for at holde det simpelt. Alle de steder jeg har været har der være mulighed for betalt frokostordning som modregnes på faktura

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge "bruttoløn og arbejdstager" men jeg sammenligner bare med dengang jeg var arbejdstager.

Står jeg dårligere end den gang, hvor jeg kunne betale frokost af bruttolønnen?

Er overskuddet bare (som er det jeg skal betale personlig b-skat af) 100 x 500 kr ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jamen så der du jo sikkert selvstændig og du er ejer og kan ikke bruge bruttolønsordninger som er personalegode - men om det så her er dårligere - ved jeg ikke-Du er ikke ansat der - og kan ikke bruge bruttoløn som du jo kan høre er LØN - ligger i ordet bruttoløn og der er i det hele taget mange personale goder du ikke kan bruge - du kan ikke give dig selv julegaver osv - Løn har du jo ikke - du er ikke ansat . Ja det er overskuddet uden fradrag for frokost du alt andet lig skal betale skat af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jensen3451:
Jeg er ikke helt med, jeg har selvfølgelig mere end 1 faktura i 2018 og mere end én kunde (4-5 stykker) - eksemplet var bare for at holde det simpelt. Alle de steder jeg har været har der være mulighed for betalt frokostordning som modregnes på faktura

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge "bruttoløn og arbejdstager" men jeg sammenligner bare med dengang jeg var arbejdstager.

Står jeg dårligere end den gang, hvor jeg kunne betale frokost af bruttolønnen?

Er overskuddet bare (som er det jeg skal betale personlig b-skat af) 100 x 500 kr ?

Øh

Er du HELT sikker på at du som ansat medarbejder kan/kunne betale frokost af BRUTTOlønnen?

Det lyder forkert. 

Normalt skal medarbejder vist selv betale sin frokost med beskattede kroner.

(måske er jeg ikke opdateret - men så hjælp mig gerne). 

https://www.pwc.dk/da/publikationer/2019/02/personalegoder-2019.html 

Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg husker forkert, blander det sammen med internet/telefon/befordring. Godt du blander dig. :)

Så det er umiddelbart ikke så slemt selv at betale sin frokost i en enkeltmandsvirksomhed, typisk er det dog billigere i et arbejdstagerforhold fordi de giver tilskud.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)