Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told, moms og import gebyr fra kina.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg køber ca 800 komponenter fra kina til omkring 1000$(200$ forsendelse) hvor jeg sender dem directe fra et sted i kina til et andet sted i kina hvor komponenter bliver samlet til et færdigt produkt som tager 300$ for at samle produktett og 39$ for at sende produktet til danmark, hvordan ville jeg beregne told og moms i denne sitatuion? 

Tolden er jo (Varens værdi + proto) * 0,12
Momsen er (Varnes værdi + told + proto) * 0,25

i følge 

Toldpriser.dk

Er told og moms priserne der skal betales så med eller uden priserne for dem der samler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabb11:

Er told og moms priserne der skal betales så med eller uden priserne for dem der samler?
du får vel en faktura - samlet eller for hver og told og moms er for det samlede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at dette er til et skole projekt og ikke en rigtig virksomhed. I "virskomheden" køber vi disse komponenter i kina, som bliver sendt til et andet sted i kina for at blive samlet. Hvordan ville man så beregne tolden og momsen? Det jeg tænker er:

Pris for vare = (Pris for vare + Pris for service
Pris for porto = Pris for proto fra et sted i Kina til et andet sted i Kina + Pis for porto til Danmark

Told: (pris for vare + pris for porto) * 0,12

Moms: (pris for vare + pris for porto + told) * 0,25

Ville dette være korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabb11:
Problemet er at dette er til et skole projekt og ikke en rigtig virksomhed. I "virskomheden" køber vi disse komponenter i kina, som bliver sendt til et andet sted i kina for at blive samlet. Hvordan ville man så beregne tolden og momsen? Det jeg tænker er:
told  moms og alt er af den helt samlede pris  Jeg synes i laver et mystisk skole projekt - lav de virkeligt så vil du se at det hele hænger sammen og du betaler told og moms osv af den samlede værdi når varen fortoldes i dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Told bliver beregnet af varens værdi.

Varens værdi er produktion osv.(det du betaler for varerne) + 3.landsfragten.

Man går ud fra at 3. lands fragt er en del af varens værdi.

Jeg ved at hvis Incoterms/leveringsbetingelsen er FCA(3.landsadresse) EXW eller FOB så skal 3.landsfragten med i varens værdi(separat i fortoldning)

Hvis du betaler for 3.lands fragt, er det en del af varens værdi men ikke med på handelsfakturaen. Hvor man så bruger FCA / EXW / FOB(kun ved søtransport) Hvor det så skal opgives i fortoldningen under 3. lands fragt og EU fragt.

Se gerne hvornår hvem betaler ifølge: https://www.incoterms2010.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis det ikke er FCA / FOB / EXW er 3. lands fragten med i prisen for varerne.

Ved ikke helt med transportomkostningerne i Kina til Kina hvor de går under.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)