Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJLÆP til spørgsmål om vedtægter i ApS selskab (holding selskab)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Håber der er nogen herinde, der har viden omkring kravene til vedtægterne i et holding selskab (ApS).

Jeg er ved at udfærdige vedtægterne ud fra en skabelon, som jeg har hentet. Men i den (og en anden udgave jeg også hentede) står der, at der skal være en generalforsamling og at det er på denne at beslutningerne vedtages/ ændres mv.

Mit spørgsmål er:

Dette selskab jeg opretter er mit ejet holdingselskab, som jeg er og forbliver 100 % ejer af, og det skal alene bruges til at eje andele i et driftsselskab, som jeg laver med min partner.

Jeg kunne kunne godt tænke mig at vedtægterne ikke indeholdt punktet om generalforsamling nu hvor det kun er mig, der skal beslutte, hvad der skal ske i formaet, men siger selskabsloven, at der skal være en generalforsamling eller er der andre krav der gør, at der skal være en generalforsamling hvert år?

Mvh.

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja generalforsamling og i mange fald indsendelse af GF referat ved beslutninger gælder uanset du alene selv er ejer - også f-eks i forhold hvor anpartskapitalen falder til under halv mm - og ja selskabsloven sige at GF er den besluttende myndighed i mange fald

Du skal lige bemærke disse 12 pkt desuden som også alle gælder holding og som giver for mange tvangsopløsninge når folk misser http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  der er lidt ting du skal huske - forsikring som lovpligtig - ejerregistre mm - uansert du kun er dig selv osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gør egentlig ikke så meget forskel. Hvis det kun er dig som er i firmaet, og i bestyrelsen. Så består en generalforsamling bare af dig, og ingen andre. Du kan teknisk set bare sætte dig ned ved bordet og skrive et referat af dine beslutninger. Så vil dette fungerer som generalforsamling.
Fra Danmark
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit hurtige svar.

Mvh.

Michael

Fra Danmark
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte.

Tak for dit hurtige svar.

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)