Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen faktura på køb

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige fået lavet noget grafisk arbejde hos en jeg er blevet henvist til. Arbejdet blev lavet og forventede at der kom en faktura, men i stedet kom der en besked "Du kan bare mobilepaye til xx xx xx xx".

Hvad gør jeg her? Jeg kan jo ikke bogføre det uden at have en faktura og i og med der ikke er blevet sendt en faktura lugter det på mig lidt af at manden ikke har et reelt firma, men at det der blev lavet var sort arbejde.

En kvittering på overførsel til mobilepay, tæller jo ikke som et bilag, vel?

Hvad gør jeg?

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bede personen om en faktura med hans cvrnr eller cprnr. og afvise at betale uden.

Er der tale om person uden virksomhed, skal du bruge hans cprnr., når du indberetter beløbet til skat. (b indkomst under ansatte)

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med seoplus, du skal kræve at få en faktura før du betaler.

Mobilepay overførsel er ikke et bilag, og desuden har du indberetningspligt overfor SKAT ved betaling, medmindre han sender en faktura med moms.

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
At han ikke har et reelt firma betyder jo intet. Det er helt i orden at sælge produkter og tjenester uden at være registreret. Så intet negativt i dette. Men selv uden firma har du krav på en faktura. Han må bare lave den med personnummer istedet for cvr.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du betaler en CPR uden at du indberetter det som honorar fra dig CPR er det sort arbejde - du kan dømmes for skattesnyd og nægtes fradrag + få bod - 
Det er DIT ansvar at købe fra CPR ved at sikre du har et CPR nummer inden og for udlændinge, at sikre du har navn, adresse og fødselsdata   -ellers må du ikke betale

Bare undlad at betale til du har det som kræves. Der er ALTID indberetningspligt for CVR der betaler en ikke momsregistret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Tak for svarene. Jeg bad om en faktura og så fik han det lavet :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Becker:

Hej Alle.

Tak for svarene. Jeg bad om en faktura og så fik han det lavet :-)

og så fik du indberettet det som honorar til skat så du ikke får bod og skat ved en kontrol går jeg ud fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej John.

Jeg har betalt den og sat bilaget i mit regnskab.

Tænker at det er fint nok når det er B2B.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nick Becker:

Hej John.

Jeg har betalt den og sat bilaget i mit regnskab.

Tænker at det er fint nok når det er B2B.

enten læser du ikke hvad der står eller forstår ingen ting. det er ikke B2B hvis den du betaler en CPR person uden moms - men du virker imun over for at læse rent ud sagt - Du betaler så sort arbejde hvis ikke du skatteindberetter . bøde og mistet fradrag til dig ved kontrolIkke en heldig egenskab  ikke at gide læse de svar du får

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odens
Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved da ikke om vi snakker forbi hinanden men du bliver ved med at snakke om CPR nummer og det er ikke det det handler om længere. Jeg fik en faktura hvor der ikke var CPR nummer men CVR nummer og derfor mener jeg at vi snakker B2B.

Det du referer til (også på Facebook) handler om CPR nummer og ja, jeg er nu godt klar over at havde det været en faktura med CPR nummer på havde jeg indberetningspligt. Det har du gjort klart og det er forstået.

Der er mange forskellige måder at forklare ting på John. Det at give én stjerne og derefter beskylde for ikke at ville forstå eller være for inkompetent til at forstå er i min mening på ingen måde den korrekte måde. Specielt ikke når du åbenbart ikke har alle fakta.

Og jeg skrev i tidligere indlæg at jeg havde fået faktura og at det var B2B, så kan du jo kun gå ud fra at der er CVR nummer på fakturaen. Så jeg anser svaret som værende irrelevant når du går ud fra at du har alle fakta uden at have det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)