Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage betaling for arbejde som privat fra firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan er det lige man gør, når man skal modtage en betaling for noget udført arbejde? Min situation er, at jeg har som privatperson udviklet en hjemmeside til en virksomhed. Jeg kan forstå at jeg ikke skal gøre noget og at det er firmaet der skal indberette det til skat. Jeg har læst lidt f.eks. her: https://johnhannover.blogspot.com/2014/02/indberetningspligt-skat.html men jeg er ikke sikker på at informationerne beskrevet i linket stadig gælder i dag? Smile

Mange tak på forhånd. Smile

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fatih:

Hej

Hvordan er det lige man gør, når man skal modtage en betaling for noget udført arbejde? Min situation er, at jeg har som privatperson udviklet en hjemmeside til en virksomhed. Jeg kan forstå at jeg ikke skal gøre noget og at det er firmaet der skal indberette det til skat. Jeg har læst lidt f.eks. her: https://johnhannover.blogspot.com/2014/02/indberetningspligt-skat.html men jeg er ikke sikker på at informationerne beskrevet i linket stadig gælder i dag? Smile

Mange tak på forhånd. Smile

De gælder - det er det CVR registrerede firma der altid skal indberette til skat som honorar- Det vises så i rubrik 12 - og hvis det ikke gør, og du skal kontrollere det siger loven - så skal du tilbage til dem der betalte dig og få dem til at indberette det - for du kan slet ikke selv rette rubrik 12 i årsopgørelsen

Så JA det er ikke noget du skal rode med hvis ellers dem der betaler dig indberetter korrekt på dit CPR nummer

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak John! :)

 

Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Fatih:

Hej

Hvordan er det lige man gør, når man skal modtage en betaling for noget udført arbejde? Min situation er, at jeg har som privatperson udviklet en hjemmeside til en virksomhed. Jeg kan forstå at jeg ikke skal gøre noget og at det er firmaet der skal indberette det til skat. Jeg har læst lidt f.eks. her: https://johnhannover.blogspot.com/2014/02/indberetningspligt-skat.html men jeg er ikke sikker på at informationerne beskrevet i linket stadig gælder i dag? Smile

Mange tak på forhånd. Smile

De gælder - det er det CVR registrerede firma der altid skal indberette til skat som honorar- Det vises så i rubrik 12 - og hvis det ikke gør, og du skal kontrollere det siger loven - så skal du tilbage til dem der betalte dig og få dem til at indberette det - for du kan slet ikke selv rette rubrik 12 i årsopgørelsen

Så JA det er ikke noget du skal rode med hvis ellers dem der betaler dig indberetter korrekt på dit CPR nummer

vh john Hannover

Hej igen John.

Du skriver at jeg skal kontrollere det. Er det først når årsopgørelsen for 2019 er klar at jeg kan kontrollere det? Smile

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

ja det er normalt der man kontrollerer - men du KAN jo godt bare mindre dem om det fra start - og du kan også under dine skatteoplysninger som indlogget se om det er indberettet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

ja det er normalt der man kontrollerer - men du KAN jo godt bare mindre dem om det fra start - og du kan også under dine skatteoplysninger som indlogget se om det er indberettet

vh John Hannover

Tak for hjælpen John Smile Jeg har mindet dem om det fra start af, men vidste ikke man kunne se det under skatteoplysninger allerede nu. Tak for det. Smile

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)