Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise i amerikansk tøjfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Sagen er den, at jeg er blevet tilbudt at købe mig ind i et amerikansk tøjfirma og starte et datterselskab/afdeling af det i Norden.

Der er selfølgelig tekstil afgift (12%) og moms der er i spil her, da jeg skal betale for de varer jeg skal bruge. Det der er mit spørgsmål er selfølgelig om der er nogle smuthuller her da jeg ikke skal betale meget for tøjet, men jeg vil gerne have en større forsendelse hjem

Hvad kan man gøre, ift priser på hver enkelt klæde, kan man skrive en høj fragtpris på leveringen og ingen pris på selve tøjet. Jeg har også en tysk leveringsadresse hvis det kunne have nogen fordel.

Det er for mig svært at læse mig til hos skat
Hvis man køber sig ind hos et firma, om man kan sende varer kvit og frit mellem USA og dk, da det i sidste ende for mig lyder som om jeg skal betale en formue for at sælge det i dk.

Håber nogen kan hjælpe

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke komme udenom tolden, uanset hvor meget du prøver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

told og afgift er af varen + fragt  og er ens i tyskland og danmark. Drop alle tanker om at fake ting hvis du vil være iværksætter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Pas på med at indgå aftaler med et US firma, om vare som leveret fra USA , som har oprindelsesland i Kina. I nær fremtid må man forvente at handelskrigen mellem Kina og USA tilspidses, hvilket vil betyde at amerikanerne vil pålægge Kinesiske vare en meget hoj told - i øjeblikket snakker man om 20-25 % på bl.a sko.

Chrbag:
Hvad kan man gøre, ift priser på hver enkelt klæde, kan man skrive en høj fragtpris på leveringen og ingen pris på selve tøjet. Jeg har også en tysk leveringsadresse hvis det kunne have nogen fordel.

Havde du sat dig lidt ind i toldreglerne ville du vide at der også beregnes told af fragten, ligesom at toldsatsen er den samme i hele EU.  Husk på at det er strafbart at snyde i told.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)