Hej Amino Jeg er ved at starte en webshop og har fundet de leverandører, jeg er interesseret i at have produkter fra. For et par uger siden skrev jeg så et brev (word til pdf) til en af disse leverandøre, som jeg sendte vedhæftet i en e-mail. Jeg har dog ikke hørt noget endnu - er måske lige lidt for utålmodig? Men jeg kan heller ikke lade være med at spekulere over om det er en forkert metode og om jeg har været for vag i formuleringen. I brevet på 1½ A4-side forklarede jeg, at jeg er i etableringsfasen, og beskrev en del om forretningsideen og hvordan jeg så deres produkter kunne dække behov hos forskellige kundesegmenter. Jeg afsluttede med et vagt spørgsmål om, hvad der skal til for at kunne få lov til at importere nogle af deres produkter. Den nærmeste fysiske butik der forhandler deres produkter ligger i Hamborg, Tyskland - og der er findes ikke forhandlere i Norden. Det får mig til at tænke på: - hvor direkte kan man være? - hvad kan man spørge om ved første kontakt? - hvad kan man IKKE spørge om ved første kontakt? Jeg er jo meget interesseret i tidligt at vide til hvilken pris jeg kan få produkterne, så jeg kan få et overblik over budgettet. Håber at nogen her på Amino vil dele ud af sine erfaringer - gerne med konkrete forslag til indholdet. Og så lige et bonus-spørgsmål: I de tyske butikker ses salgsprisen i niveauet 25.000 kr. Kan leverandøren bestemme til hvilken pris det skal sælges (min. og / eller maks.)? Mvh Claus SG |
Forbered spørgsmål - kort som indledning - ring til dem - tal med omstillingen og hør hvem der tager sig af nye kunder - hvilken afd. chef osv - og stil så spørgsmålene personligt via telefon - og hør om du evt må komme til et personlig møde osv
er det en større mærkevare og du er lille ny webshop - så er det svært - men breve send med en email - vil generelt ryge direkte ud
vh John hannover