Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man fanget en leverandørs opmærksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brejning, Børkop
Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Fra  STELLIS IVS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at starte en webshop og har fundet de leverandører, jeg er interesseret i at have produkter fra.

For et par uger siden skrev jeg så et brev (word til pdf) til en af disse leverandøre, som jeg sendte vedhæftet i en e-mail. Jeg har dog ikke hørt noget endnu - er måske lige lidt for utålmodig?

Men jeg kan heller ikke lade være med at spekulere over om det er en forkert metode og om jeg har været for vag i formuleringen. I brevet på 1½ A4-side forklarede jeg, at jeg er i etableringsfasen, og beskrev en del om forretningsideen og hvordan jeg så deres produkter kunne dække behov hos forskellige kundesegmenter. Jeg afsluttede med et vagt spørgsmål om, hvad der skal til for at kunne få lov til at importere nogle af deres produkter. Den nærmeste fysiske butik der forhandler deres produkter ligger i Hamborg, Tyskland - og der er findes ikke forhandlere i Norden.

Det får mig til at tænke på:

- hvor direkte kan man være?

- hvad kan man spørge om ved første kontakt?

- hvad kan man IKKE spørge om ved første kontakt?

Jeg er jo meget interesseret i tidligt at vide til hvilken pris jeg kan få produkterne, så jeg kan få et overblik over budgettet.

Håber at nogen her på Amino vil dele ud af sine erfaringer - gerne med konkrete forslag til indholdet.

Og så lige et bonus-spørgsmål: I de tyske butikker ses salgsprisen i niveauet 25.000 kr. Kan leverandøren bestemme til hvilken pris det skal sælges (min. og / eller maks.)?

Mvh Claus SG

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbered spørgsmål - kort som indledning - ring til dem - tal med omstillingen og hør hvem der tager sig af nye kunder  - hvilken afd. chef osv - og stil så spørgsmålene personligt via telefon - og hør om du evt må komme til et personlig møde osv
er det en større mærkevare og du er lille ny webshop - så er det svært - men breve send med en email - vil generelt ryge direkte ud

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

som John skriver, er det altid Best at ringe for at høre hvem dr er ansvarlig for eksport - kan du ikke få telefonisk kontakt til den ansvarlige, så bed om vedkommendes e-mail adr. 

en anden tilgang kunne være at opsøge firmaet hvis de udstiller på en fagmesse, personlig kontakt er altid god Start. 

hvor direkte man kan være er meger afhængig af kultur, så det kommer meget an på hvor i verden leverandøren kommer fra.  men husk på at vi i Danmark er meget direkte i forhold til andre lande, så vær varsom med den direkte fremgangsmåde. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)