Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå telefon sælgere

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Mange oplever store gener ved telefonsælgere der ringer i et væk, og tit virker det som om de deler de numre der bliver besvaret med andre sælgere.

Men man kan faktisk godt løse hovedparten af problemet (der er sikkert mange som kender det i forvejen, de går bare videre)

Hvis du har en smartphone findes der forskellige apps man kan downloade gratis, f.eks. truecaller eller should I answer, hvis I downloader disse så vil alle indkomne opkald gå igennem din app, hvor det kontrolleres i en database. Er telefonnummeret ikke registreret vil din telefon ringe som normalt, men hvis andre har anmeldt det som chikanerende så ringer din telefon slet ikke, og opkaldet registreres ikke på din telefon.

Jeg forestiller mig at der er mange iværksættere der vil være glade for sådan en app. Der er naturligvis ingen garanti for at den fanger alle, men for mig er det en stor og rar hjælp. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kender i også denne:

Hvis en sælger eller anden uvedkommende skulle komme igennem, går du på IPhone ind på Telefon-ikonet nederst og klikker på det I i den runde ring yderst til højre.

Nu ser du øverst nummeret som du ikke vil høre fra mere og går helt ned i bunden hvor du klikker på Bloker og en gang til, så kan nummeret aldrig mere komme igennem til dig.

Jeg har 78 blokerede numre !

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Jeg har 78 blokerede numre !

Den skal jeg lige tjekke ud.
Jeg har en kontakt, som hedder "Sælger Afvis". Her registrerer jeg numre, når sælgere kommer igennem. Men din blokadefuntion er da bedre, Jørgen.

Hans

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bojko:

Mange oplever store gener ved telefonsælgere der ringer i et væk, og tit virker det som om de deler de numre der bliver besvaret med andre sælgere.

Men man kan faktisk godt løse hovedparten af problemet (der er sikkert mange som kender det i forvejen, de går bare videre)

Hvis du har en smartphone findes der forskellige apps man kan downloade gratis, f.eks. truecaller eller should I answer, hvis I downloader disse så vil alle indkomne opkald gå igennem din app, hvor det kontrolleres i en database. Er telefonnummeret ikke registreret vil din telefon ringe som normalt, men hvis andre har anmeldt det som chikanerende så ringer din telefon slet ikke, og opkaldet registreres ikke på din telefon.

Jeg forestiller mig at der er mange iværksættere der vil være glade for sådan en app. Der er naturligvis ingen garanti for at den fanger alle, men for mig er det en stor og rar hjælp. 

Tak for at dele.

Problemet med en app som denne er blot at den blokerer for både relevante og irrelevante henvendelser. At man ikke har interesse i at høre fra sælgere af strøm , telefoni, salg af alarmsystemer hvor påstanden er at du engang skulle have udfyldt et spørgeskema, diverse henvendelser om at hjælpe dig med din computer... er ikke det samme som man ikke vil høre fra sælgere som har relevant viden, legitime formål.

Sælgere kan være en fantastisk kilde til viden du ikke engang vidste var relevant for dig, det drukner bare ofte i ting commodity services som bare er spild af tid.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 6
Fra  Zenslime.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejdede engang for det nu solgte teleselskab "Plenti", der skiftede de numre for hver gang de ringede til en ny kunde, så de var sikre på at omgå eventuelle blokeringer.

Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

I må da selv afgøre hvordan i agerer. I min optik er man klar til indlæggelse hvis man tager en telefon ud fra en formodning om at det nok er en fremmed der ringer for at lære mig noget der er super vigtigt, og som jeg ikke kan få af vide ad anden vej. 

Jeg har haft telefon i mere end 40år og det er aldrig sket for mig, at jeg er blevet ringet op af en person eller et firma, der blot for at forbedre MIT liv, ringer til mig og bruger sin egen tid uden der ligger en kage gemt til personen, som han har tænkt sig at jeg skal betale for!!! I bedste fald slipper jeg med at oplyse om min ageren i specifikke situationer (uden at få noget for det) så pågældende firma er bedre i stand til at overtale (snyde) folk som handler som mig.

DET ER ALDRIG FOR DIN SKYLD AT DE RINGER!!! De ringer måske for at give dig et forsikringstjek, men det er IKKE for din skyld!!! De ringer IKKE fra et dyrt selskab og siger du burde tegne en forsikring hos den billige konkurrent. De ringer med henblik på at få et del af dine penge, på den ene eller den anden måde.

Jeg håber i lagde mærke til at der d.d. er en artikkel i avisen om et pensionist ægtepar, der blev ringet op at en venlig dansk mand fra Nets, der kunne se at en hacker havde stjålet 5000kr. fra dem, de skulle bare lige give ham adgang til deres konti med Nem ID, så han kunne trække dem tilbage. Så det gav de ham og mistede et 6 cifret beløb - der mig bekendt ikke refunderes når de selv har givet ham adgang. Det var hver en øre de havde på deres konti som de mistede pga de tog et opkald der aldrig burde være gået igennem.

Havde dette ægtepar downloaded de apps jeg nævner så havde de næppe mistet hele deres opsparing.

Til jer der synes det er smartere at bruge telefonens egen blokering, så husk på at det ved i først når i een gang HAR talt med sælgeren, så er det for sent!!! Hvorfor skulle han ringe igen? Mine apps sørger for at hvis en bedrager har ringet til et større antal personer som har anmeldt det, så ser i slet ikke opkaldet. Dvs. i bliver slet ikke forstyrret. Og jeg gætter på at der er en form for kontrol da jeg stadig får opkald fra SKAT og Falck (som i disse tilfælde godt måtte gå igennem). Er der stadig opkald der slipper igennem som i vil undgå kan man jo altid vælge at blokere nummeret.

Men blokering er da nok effektivt mod stalkere.

Og Anders, fordi et enkelt selskab eller 5 har den mulighed for at skifte numre, så betyder det jo blot at ud af 1mio selskaber i Danmark så er der 5 selskaber vi ikke kan beskytte os mod - skal det få os til at acceptere alle andre scam telefonsælgere fra microsoft Nets google Apple osv? NEJ - vi skal beskytte os mod bedrageri ellers bliver vi ofre!

Det er blot et filter der gør hvad den kan for at holde bedragere ude - hvis kunderne er glade for dine opkald så bliver du jo ikke anmeldt, og så kan du da bare ringe videre uden problemer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er jo egentlig ærgerligt, at du kommer med en potentiel god ide og så ødelægger det helt for dig selv ved dine helt unødvendige udfarelse.

Jeg bryder mig ikke om telefonsælgere. Andre ser ser det som et mindre problem. Det er jo ok. Ligesom det også er ok at pointere, at opkald også ved en fejl kan blive blokeret.

Dernæst ødelægger du også dit argument ved at sige, at det omtalte ægtepar kunne have være blevet reddet af din idé; det tror jeg næppe, da din idé jo forudsætter en indberetning (nogen skal tage telefonen og dernæst indberette til app'en) og desuden vil et ældre ægtepar, som falder for den slags, næppe have en app installeret.

Det var dog pinligt at læse.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bojko:
I må da selv afgøre hvordan i agerer. I min optik er man klar til indlæggelse hvis man tager en telefon ud fra en formodning om at det nok er en fremmed der ringer for at lære mig noget der er super vigtigt, og som jeg ikke kan få af vide ad anden vej. 

Jeg har haft telefon i mere end 40år og det er aldrig sket for mig............

Du må da godt nok være velinformeret og klog, hvis du aldrig har talt med en person der kunne fortælle dig noget du ikke vidste i forvejen. 

Det er så bare ikke det umiddelbare indtryk jeg fik ved at læse dit indlæg

Jeg kan da så kun rose dig for at være så sød at fortælle os om din app der kan redde os fra svindlere, og det er stort af dig at du gør de udfra et fantastisk samfundssind og ikke for at mele din egen kage. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Bojko:
I må da selv afgøre hvordan i agerer. I min optik er man klar til indlæggelse hvis man tager en telefon ud fra en formodning om at det nok er en fremmed der ringer for at lære mig noget der er super vigtigt, og som jeg ikke kan få af vide ad anden vej. 

Jeg har haft telefon i mere end 40år og det er aldrig sket for mig............

Du må da godt nok være velinformeret og klog, hvis du aldrig har talt med en person der kunne fortælle dig noget du ikke vidste i forvejen. 

Det er så bare ikke det umiddelbare indtryk jeg fik ved at læse dit indlæg! 

Jeg kan da så kun rose dig for at være så sød at fortælle os om din app der kan redde os fra svindlere, og det er stort af dig at du gør de udfra et fantastisk samfundssind og ikke for at mele din egen kage. 

det må vel siges at være en fin analyse - helt enig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at blokering af numre fører til en reel løsning. De store callcentre har utroligt mange telefonnumre at tage af.

Det er lidt som skvalderkål, det er ike rigtigt muligt at slippe af med.

Jeg vil godt foreslå et alternativ.

Skift holdning. 

Tag det som et humoristisk indslag.

Ting jeg har prøvet:

1. "Hvad er dit fulde navn og hvor ringer du fra" og hvis de gir det, så sig du vil ringe tilbage. Folk der ikke vil oplyse hvem de er, handler vi ikke med.

2. Bliv selv en anmassende sælger og gør dit bedste for at sælge dem en havestue.

3. Påstå at deres varer bruger du ikke. Fasthold det, også hvis de vil sælge strøm eller vc-papir.

4. Go-wild, hvis de sælger printerpatroner, så sig på bruger spritduplikator og vær stærkt ineresseret i reservedele.

5. Oplys at indkøbschefen/HR ansvarlig/ IT chefen hedder Hudibras, og at han ikke kan træffes lige nu. Når de ringer tilbage og spørger efter Hudibras, så er det fordi de har registreret hans navn. Nu siger du så at den vare bruger vi ikke. Det sjove ved denne er, at nu kan du tydeligt se når de deler firmalister, for hvor skulle de ellers vide fra at din indkøbschef hedder noget så sært?

6. Oplys at du lige har indgået en 5 årig uopsigelig aftale om leverancer af det pågældende produkt.

7. Oplys at firmaet er midt i en tilbundsgående reoranisering og ikke indgår aftaler under processen, som ikke forventes afsluttet før jul.

8. Den her er rigtig slem, men en gammel ven har brugt at tage livet af Hudibras. Når en sælger ringer, er han altid lige død en dramatisk død og firmaet er i sorg og kan ikke beskæftige sig med printerpatroner. 

9. Den rigtig gode: Prøv hvor hurtigt og effektivt og helt superhøfligt du kan få afsluttet et opkald.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)