Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Streaming tjeneste

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Endnu en tosset ide former sig i mit hoved. Og sker sikkert aldrig. Men jeg savner noget! Jeg savner en streamingtjeneste med det indhold netop jeg har lyst til at se. Nostalgi! Ældre serier og måske film. Men mest serier. 

Jeg savner at se en række gamle klassiske sit coms. Full House er på Netflix, og ny del af serien som Fuller House i øvrigt også. Men der var jo mange gamle serier fra 80erne og 90erne jeg synes kunne være sjove at gense, men de er håbløse at finde. 

Hvad ville det kræve at starte et mindre streaming site med nostalgiske serier? Udover rettighederne selvfølgelig. Der findes jo også mindre streaming tjenester. er www.danskfilmskat.dk er blandt andet en jeg anser for en mindre. Nogen der har nogen anelse om hvor mange abonnenter den har eksempelvis? 500? 5000? 50.000? 

Tænker kan man evt. lave en skandinavisk side med undertekster på svensk, norsk og dansk. Så har man en base for måske 10.000 abonnenter af 50 kr. om måneden. Men kan godt være jeg skyder helt vildt skævt. 

Men jeg kender da et par stykker der også synes det kunne være sjovt nogle gange at stene sig tilbage til de gamle serier fra TV Danmark tiden og hvad det hed i sin tid. Af et par stykker kan nævnes Step By Step (Kaos i familien på dansk), Growing Pains (Vokseværk i familien på dansk), Blomsterbørns Børn, Cheers (Sams bar), Halløj i Dommervagten, Wings (På vingerne, tror jeg den hed på dansk), Spin City osv osv osv osv. Tænker ikke rettighederne til sådanne ældre serier vil koste mange millioner. Men har absolut ingen anelse. 

Men hvad kræver det teknisk osv? vil det kræve 10 millioner at udvikle et site med abonnements forhold osv. Og så selvfølgelig en masse serverplads. 

Nå, men hvis nogen derude overvejer et streamingtjeneste med nostalgiske serier (og måske film) så er hermed en opfordring. :) Jeg tvivler på jeg har evnerne eller finanserne eller kontakterne. Men synes det mangler på markedet! 

MVH
Hans 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første så er der vist noget med at Netflix har gjort hele deres infrastruktur open source hvis det er korrekt er det jo ikke noget som er specielt svært at få op og køre det kan jo næsten gøres gratis. Det der bliver svært og dyrt er at skaffe indhold.

Mvh.
Lurks

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)