Er "høflighed" på webshops forsvundet? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Brugervenlighed & design på nettet "

 

Er "høflighed" på webshops forsvundet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 41
Tilmeldt 11. jul 15
Indlæg ialt: 8


Skrevet 05-05-2019 kl. 10:17

Hejsa, 

Jeg er ved at genstarte min webshop i nyt design efter den i nogle år har været lukket. Jeg skal forhandle legetøj.

Da jeg sidst havde webshop, var det helt almindeligt at landingpagen var imødekommende, med sødt billede, en lille velkomst osv. Nu har jeg været rundt i webshop-land for at finde inspiration og undrer mig over at stort set alle webshops (i legetøjskategorien, i hvert fald) nu går direkte til shoppen og viser massevis af produkter på forsiden. Fudstændig som om man har bedt om en oversigt over "Alle varer". 

Er det et tilfælde at jeg kun er ramt ind i den type webshops eller er det, noget, der ganske enkelt gør at folk køber mere? At de slipper for høflighedsfraserne og kan gå direkte til købet?

Håber nogle af jer har nogle gode og kloge input :-)

God søndag til jer alle 

Bedste hilsner

JAVV

Amino-karma 80.373
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 14.599
flag Amino Plus Amino Ekspert
Fashion-Seller
Fra Cosmos Co , Customfit.eu
Skrevet 05-05-2019 kl. 13:40

Når du siger landingpagen, går jeg ud fra, at du mener forsiden? Altså i forhold til resten af din beskrivelse.

Nu er det sådan, at det er en lille procentvis af de besøgende, som kommer ind via forsiden, hvorfor det ikke giver mening, at have en velkomst der. Og de færreste kunder gider heller ikke sådan noget, de vil gerne frem til det, som de har søgt efter.

Så det er nok en kombination af flere faktorer, herunder konverteringer, som gør, at layouttet ændre sig med tiden...

Men oftest er disse ændringer baseret på kundens handlinger, og idag gider folk ikke læse en masse æv, hvis de kan undgå det, bare for at sige det, som det er.

Vil du give dem en velkomst, så gør det f.eks på "Om os" siden, så er det dem, som tilvælger at læse dette, som får denne velkomst, og ikke alle potentielle kunder, hvoraf hovedparten helst er det foruden, de gider ikke læse, og det forsinker dem i deres søgen online :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 46
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. feb 14
Indlæg ialt: 15

Niklas Bruun
Fra NB Digital
Skrevet 09-05-2019 kl. 23:47

Hej Javv

Jeg er forholdvis enig i ovenstående besvarelse af dit spørgsmål. Det afhænger naturligvis af hjemmesidens produkter og dermed også målgruppe, hvor meget de ønsker at læse om produkterne, historien eller personer bag.

Oftest fungerer det bedst med noget lækkert visuelt content, samt nogle få fremtrædende selling points og en call-to-action. Giv herefter kunden mulighed for at læse yderligere, hvis ikke han/hun er klar til at købe.

Amino-karma 8.035
Tilmeldt 19. okt 08
Indlæg ialt: 1.747

Birte Andersen
Skrevet 10-05-2019 kl. 11:28

Fashion-Seller:
Nu er det sådan, at det er en lille procentvis af de besøgende, som kommer ind via forsiden, hvorfor det ikke giver mening, at have en velkomst der. Og de færreste kunder gider heller ikke sådan noget, de vil gerne frem til det, som de har søgt efter....

...Men oftest er disse ændringer baseret på kundens handlinger, og idag gider folk ikke læse en masse æv, hvis de kan undgå det, bare for at sige det, som det er.

Helt enig med Fashion-Seller. Men jeg er også sådan en kunde, der er komplet ligeglad med små "søde" postkort (læs reklamer) med de der håndskrevne tekster:"Kære Birte. Tusind tak fordi du handlede i vores butik. Vi håber du får rigtig meget glæde af dit... produkt! Kh (navn)" efterfulgt af håndtegnede smileys...

Jeg bliver nærmest irriteret og tænker at de må hellere give mig gratis porto end at bruge tid på at skrive en hilsen fra den ene fremmede til den anden... :-)

Til gengæld sætter jeg i visse tilfælde pris på at jeg på Om Os kan finde et billede af den person jeg taler/skriver med.

Amino-karma 3
Fra København
Tilmeldt 13. jun 19
Indlæg ialt: 1

Thomas
Skrevet 13-06-2019 kl. 15:35
Jeg tror, rent generelt, at folk er blevet mere vante og trygge ved webhandel.

Før i tiden var mange besøgende væsentlig mere forbeholdne og bange for at købe varer online, og derfor skulle man gøre noget ekstra for at skabe en personlig relation og en tryghed, så folk ikke instinktivt følte, at de blev snydt. Jeg tænker, at det er derfor høflighedsfraser og andet sådan Goffmansk 'Face Work' ikke længere er så udbredt.

Udfordringen ved høflighed er også, at det tager tid og plads. Hvis folk i forvejen er klar på at købe, handler det mest af alt om at mindske barrierer mellem kunden og et salg. Hver gang en kunde skal lave et uintuitivt klik, så falder folk fra.

Så jeg tænker, at det er et valg, der er gjort, fordi høflighed ikke skaber salg på samme vis som tidligere.

VH,
Thomas
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed
 
E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :