Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejeren viderefakturerer vandforbrug med tillæg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min kones enkeltmandsfirma lejer en butik (erhvervslejemål) og i kontraktet står at hun skal betale udlejer for vandforbrug.

Nu har vi fået en faktura fra udlejeren der han fakturerer 50 kr/m3 for koldt vand men vi ved at Hofor kun fakturerar c.a 39 kr/m3.  Han har altså et tillæg på 11 kr/m3. I kontraktet står det "vandforbruget betales fra første liter " men intet om tillæg eller pris per m3

Vi har gjort indigelse og jeg mener at hvis kontraktet siger at det er forbrug vi betaler for så kan det ikke være et pris som udlejeren bare sætter på skøn men skal 

altså være det faktiske pris per m3

Kan det være rigtigt at udlejeren fakturerer med tillæg på 11kr/m3?

Med venlig hilsen

Aarto

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det som I har fået oplyst er inkl. vandafledningsafgift?

Prøv i første gang at høre udlejer. Måske der er en fornuftig forklaring - det er sjældent særligt formålstjenligt, straks at antage en ond vilje på et så vagt grundlag.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har spørget. Det er ikke en professionel udlejer men end håndværker som lejer ud ekstra lokale. Han siger at han gør bare som med viderefakturering af byggematerialer med pålæg :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er inklusive Spildevandstakst

Udlejeren snakked om at han vil have noget fordi der er en separat målere som han får betale for etc.  men det er jo hans faste omkostninger for at kunne leje lokalerne ud og ikke noget han kan fakturere som pålæg på vandforbruget

Jeg har selv fundet ud af hvad Hofor har faktureret idet han ikke har presenteret grundlag for sin viderefakturering av vandforbruget, han har kun sendt os en faktura med 60kr/m3 koldt vand og 80kr/m3 varmt vand

Med venlig hilsen

Aarto

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bede udlejer om en juridisk dokumentation for at han må lægge den og andre indirekte udgifter på vandafregningen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:

Jeg ville bede udlejer om en juridisk dokumentation for at han må lægge den og andre indirekte udgifter på vandafregningen

Når man er uenig med andre, så har man ikke krav på at de løfter bevisbyrden for at de må - men du må løfte bevisbyrden for at de IKKE må.

Verden ville gå i stå, hvis alle altid skulle godtgøre hvad de må.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, jeg mener ikke udlejeren kan pålægge udokumenterede udgifter ovenpå prisen. Som udgangspunkt burde der dog blot hæves et A/C beløb hos jer, mens der skal laves et årligt forbrugsregnskab (lovkrav), som dokumenterer forbruget for hele ejendommen og heraf jeres andel. Her kan der godt indeholdes udgifter, som udlejer afholder i forhold til leveringen mv. af vand varme og el mv.

Du kan se mere i Erhvervslejelovens §§ 45 - 53.

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=203470#idec2a5b1c-f1c5-42ea-8c83-8fb8d2717822

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige du mener jeg kan sende dig en regning som du er pligtig til at betale og så skulle bevisbyrden ligge hos dig hvis du ikke vil betale - den tro jeg ikke holder. Kommer den sag for retten vil bevisbyrden ligge hos udlejeren.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Howdy!

Bevisbyrden er ikke et problem her, jeg har de faktiska vendregninger fra Hofor så det er kuns spørggsmål om det er i orden at udlejeren fakturerer for vand med tillæg og efter egen skøn.  Der stpr intet i kontraktet at vi skal betale vandmålerafgifter eller andre tillæg, kun "forbrug"

Vi etaler ikke aconto  men har en egen målere

Med venlig hilsen

Aarto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil formode at I så skal betale vand efter det som det koster udlejer - inkl konkret målerafgifter og andet som denne faktureres - da det jo er forbrug

I kommer nok ikke længere uden en advokat hvis ikke i kan tale er overens. I skal betale under protest -. ikke undlade at betale noget i forbindelse med husleje, og så kan en advokat være eneste vej frem for det konkrete resultat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)