Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat rubrik 321

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rubrik 321 er til dit resultat som forskud - helt uanset indtægter kommer fra varer - ydelser, og udgifter er forsikring, varer, transport - og uanset hvad altid alle ting uden moms

Jeg forstår no ikke en IT konsulent som nægter at bruge et regnskabsprogram - du ved et af disse moderne på en computer - Det hjælper dig til at forstå skat og moms sammenhæng og vise ting korrekt- - men 321 er ikke noget med hvilken udgift eller indtægt - det er dit resultat lige ud hverken mere eller mindre

Visse udgifter giver fuldt fradrag - andre gør ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror faktisk vi taler forbi hinanden.

Har du et link til et gratis regnskabsprogram som også kan udfylde skat rubrik 300-380? Det er jeg selvfølgelig frisk på at prøve
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok du taler selvangivelse - nej ikke gratis - der er flere - ex Dinero som kan - mod betaling

Forsikring er i alle fald ikke et vareforbrug - men tvivler så også på du overhovedet skal bruge 321 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html

Du virker som ret lille omsætning osv - og næppe en der skal udfylde 321

Jeg synes stadigt du gambler ved at ville lave regnskab på den måde du gør og med de spørgmål du stiller om moms mm - det virker som noget der kan gå galt - og specielt mystisk måske for IT konsulent vil jeg sige, men dit valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hele tråden har handlet om selvangivelsen. Jeg kan fint regne moms og den er også betalt og indberettet korrekt. Mit oprindeligt problem var blot at jeg troede det var moms på forsikringen, fordi regningen jeg har misforstået regningen. Den har jeg jo fanget, forsikringer er momsfritaget.

Så skriver du "Du virker som ret lille omsætning osv - og næppe en der skal udfylde 321". Jeg kan ikke se jeg kan udfylde mine udgifter i andre rubrikker, og hvad mener du med "lille omsætning". Jeg er over 300.000, er det den grænse du tænker på?

Jeg ringer til Skat, de kan vel svare på det. Jeg undrer mig meget over at denne information ikke ligger klart og tydeligt beskrevet online. Måske der er nogle revisorer som ikke ønsker det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er 300.000 grænsen. Jeg formodede du var under 300.000 når du, tilmed som IT konsulent som vil let kunne bruge programmer, ikke ville betale dig for et regnskabsprogram - men over den grænse skal alle de rubrikker udfyldes 

I stedet for at du nu nok har brugt dyre timer på at lede nettet tyndt, ringe med skat, spørge her, svare her, kunne du have fået skattepakke og alt på Dinero f.eks (og sikkert andre) og været færdig med selvangivelsen og tilmed få stillet de rigtige spørgsmål som gjorde, at du fik de rigtige skattereguleringer (f.eks repræsentation, gaver, rejser, kørsel osv)

Jeg synes den med at det er for at glæde revisorer at du ikke kan finde god info hos skat er let paranoid - skat støtter  ikke revisorer ved at give dårlig info

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke forstås som at Skat gør beskrivelsen utydelig for at støtte revisorerne. Det var en kritik af Skat for ikke at gøre det tydeligt, og så var det en undren over at ingen blogger om dette (en revisor fx).

Nå men jeg ringede til Skat og selv i telefon var det lidt uklart. Men jeg lærte noget som jeg kan dele her. Det er ikke meningen at rubrik 320 minus 321 skal give 325 (forsimplet selvfølgelig). De ønsker ikke at se udgifter til en bærbar og forsikring i rubrik 321, så jeg har sat den til 0. (jeg blev snydt at teksten "hjælpematerialer")

Tusinder at konsulenter har 12 regninger om året, en forsikring + evt. køb af materialer (PC). At regne moms og regnskab for dette er altså meget, meget nemt. At rapportere til Skat er lidt sværere, men absolut muligt. Min holdning er at dette SKAL være nemt. Jeg VIL gøre det selv.

Hvis man vil mere, gaver, repræsentation, kørsel så er det sikkert en god ide med en revisor eller et regnskabsprogram.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som generelt råd - telefon og skat er farligt - det bliver så let galt -tro mig - skriv via kommunikation. Men jeg synes det lyder som du er på plads i denne omgang i alle fald

Jeg ville ALDRIG køre uden regnskabsprogram i 2019 tallet helt ærligt - men det er jo eget valg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var igennem fuldstændig samme overvejelser da jeg var selvstændig med 12 fakturarer om året og så lidt små udgifter under straksafskrivningsgrænse/småsaldigrænse. Jeg endte også med "0" i rubrikken, og jeg er enig i at SKATs formuleringer til rubrikken kan
misforstås, når man er en servicevirksomhed og ikke en industri virksomhed / producent med 'fysiske varer' m.v.
At investere i et egentligt regnskabsprogram når man måske har 20 bilag om året og de 12 er ens egne fakturaer, er, imho, lidt i overkanten.
Kræver så at man har styr på de der selvangivelsesrubrikker, og der kunne SKAT godt være bedre til at hjælpe disse små
servicevirksomheder.
/fribert
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)