Sendte varen men annulerede ordren ved en fejl - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Generel iværksætterdebat "

 

Sendte varen men annulerede ordren ved en fejl

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 27
Tilmeldt 29. mar 11
Indlæg ialt: 7


Skrevet 09-05-2019 kl. 16:24

Hej Amino,

Hvilke konsekvenser er der hvis man som virksomhed begår en fejl og ender med at give kunden en vare gratis? Dvs. det var os der gav ham varen og så annulerede ordren efterfølgende hvilket gjorde hans penge blev sendt tilbage. Hvordan får vi pengene igen? Kunden svarer ikke på vores henvendelser. Mvh steffen

Amino-karma 11.026
Fra København
Tilmeldt 30. jul 07
Indlæg ialt: 2.048

Flemming
Skrevet 09-05-2019 kl. 16:27

Arnoldi:

Hej Amino,

Hvilke konsekvenser er der hvis man som virksomhed begår en fejl og ender med at give kunden en vare gratis? Dvs. det var os der gav ham varen og så annulerede ordren efterfølgende hvilket gjorde hans penge blev sendt tilbage. Hvordan får vi pengene igen? Kunden svarer ikke på vores henvendelser. Mvh steffen

Hej,

Du har krav på dine penge, selv om du har begået en fejl.

Send et almindeligt brev med faktura og krav om betaling indenfor 2 dage. Herefter iværksæt rykkerprocedure.

Dog ville jeg ikke gide, hvis det er småpenge, det drejer sig om. Det er det nok ikke, hvis du spørger herinde. Hvor mange penge drejer det sig om?

Amino-karma 27
Tilmeldt 29. mar 11
Indlæg ialt: 7

Arnoldi
Skrevet 12-05-2019 kl. 12:14

Ok tak for det gode råd. Det drejer sig om et 5 cifret beløb.

Amino-karma 3.712
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14
Indlæg ialt: 815

Arne
Skrevet 12-05-2019 kl. 13:50

Send en faktura, giv en rimelig betalingsfrist og vedlæg så også lidt info til hvad der er sket, evt. med screenshots af tilbageførslen og giv kunden en opfordring til at kigge på sin netbank hvor beløbet jo rigtigt nok skulle fremgå. 

2 dages betalingsfrist vil jeg mene er i den korte ende. Uagtet om kunden ikke svarer i ond tro, bør man give en rimelig frist. 

Send dit krav som fysisk brevpost, gerne rekommanderet så du har din dokumentation på plads. De 100 kr. du giver til det, er vist godt givet ud ifht. prisen varerne. 

Hvis kunden fortsat ikke svarer, ville jeg iværksætte inddrivelsesbestræbelser i form af et betalingspåkrav (forenklet inkasso). 

Amino-karma 45.160
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.973

Ravn
Skrevet 12-05-2019 kl. 15:21

Hej Arne

Er nedenstående stadig nogen der bruges bl.a advokater?  Hvordan forholder det sig med brug af email i sådanne sager?

Arne G.:
Send dit krav som fysisk brevpost, gerne rekommanderet så du har din dokumentation på plads

Amino-karma 3.712
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14
Indlæg ialt: 815

Arne
Skrevet 12-05-2019 kl. 15:47

Man kan naturligvis sagtens sende en email, men ganske ærligt er det for nemt for en debitor at afvise at have modtaget/det den, ligesom det forringer debitors troværdighed under en retssag (hvis der er indsigelser mod betalingspåkravet), at debitor har ignoreret et brev som påviseligt er kommet frem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed
 
Alt det andet er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :