Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartner vs freelancer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ganløse
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Busy Bees Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

jeg har søgt men har ikke kunne finde et svar, så håber, at I kan hjælpe mig. Jeg har en indretningsvirksomhed, hvor jeg bruger freelance-stylister. Jeg ejer alle møbler og inventar og de sætter det så op i smukke miljøer. 

Nu vil de gerne omtales som samarbejdspartnere på mine sociale medier, men i min optik er de freelancere, som ikke skal nævnes ved navn som samarbejdspartner, (selvom jeg næsten altid skriver, at det var dem, som stylede det i virksomhedens navn) 

er det korrekt forstået? Jeg tænker, at hvis de står som samarbejdspartnere, så bygger de deres profil op på min bekostning og firmaet fremstår som om vi ikke har faste designere. 

Hvor står jeg som virksomhed? Det er svært at finde et svar. Ejer jeg ikke rettighederne, når jeg ejer produktet, eller skal jeg dele det med dem, når de sætter det op? På sigt vil jeg gerne ansætte dem rigtigt, men indtil da, er det så ikke mig, der har rettighederne og behøver jeg at fortælle hvem, der har stylet produktet (og er det relevant for kunden)

kan I hjælpe mig? Uh jeg lyder kynisk, det er jeg ikke. Bare beskyttende overfor mit lille fIrma. 

På forhånd tak, Birgitte

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte,

Sagen er ret simpel: Du vil markedsføre dit firma - de vil markedsføre sig selv.

Sådan er det i indretningsbranchen. Der er så mange freelancere, så hvis de ikke har mulighed for at blive nævnt alle mulige steder og slå deres "værker" op på sociale medier, så brander de jo ikke sig selv og der er ikke mere arbejde på vej til dem. Så jeg forstår både dig og dem.

Du får meget svært ved at putte dem ned i kasser og styre deres gøren og laden. Det eneste du kan kontrollere, det er hvad du selv skriver på sociale medier, men de har med garanti også deres egne kanaler og de er umulige at styre - i hvert fald uden konflikt. Og opstår konflikt, så har du allerede tabt.

Prøv at tage nogle andre briller på: Se det med fremmedes øjne.

Hvis jeg læser et opslag fra dit firma, hvor du viser din styling etc, så er det i hvert fald ikke brugen af hverken samarbejdspartner eller freelancer, som jeg hæfter mig ved. Det kunne ikke interessere mig det mindste.

Så i virkeligheden kæmper du en kamp, hvor der ingen vindere vil være og gevinsten er faktisk ikke eksisterende.

Dette er sådan nogen bekymringer, som små iværksættere kan have, men som ingen betydning har i virkeligheden. Gå i stedet ud og brug din tid på at skaffe kunder og glem alt om dette.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)