Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU Lån som investering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg går lidt med tanken om at optage et SU lån med henblik på at investere det. Renten er 4% mens jeg stuedere, og 1% efter. Jeg vil i alt komme til at have lånt 207.000 efter 5 år. Disse skal betales tilbage. Men hvis jeg i videon her, &t=410s">

&t=410s investere disse penge jeg får i SU lån, så vil mit afkast på et tidspunkt overgå det jeg betaler tilbage i rente. Er det bare mig der er helt væk, eller er dette ikke en god metode at kunne skabe sig noget eksta kapital til fremtiden, i nogle år hvor det nok alligevel vil være svært at tjene penge nok til også at kunne investere?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke nogen tilnærmelsesfri risikofri måde at sikre sig 4% forrentning årligt. Det er rigtigt af aktiemarkedet historisk har givet ca 7% årligt afkast, men det er jo ingen garanti for fremtiden. Du vil omvendt sagtens kunne komme til at stå midt i dit studie med en solid aktie-korrektion hvor kursen falder 20-30%.

Mit personlige bud ville være "en stor andel aktier er relevant med en tidshorisont på 10 år eller mere" og "du skal ikke købe aktier for penge du ikke har råd til at tabe"

Tilmeldt 12. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal siges at jeg har en fin opsparing. Og ellers kunne man gå mere sikkert til værks, og få en konto ved Lunar way og få 2% på pengene i stedet.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trådstarter.
Lad mig begynde mit svar med et spørgsmål.
Kan du se ind i fremtiden?
Hvis du kan hvad skal du så med en uddannelse?
Og problemet med investeringer er at man aldrig ved hvilken vej de vil gå.

Eks. Lad os sige at du køber en novo Nordisk Aktie og der så er et eller andet selskab der ikke eksisterer i dag som så udkonkurrerer novo så har du tabt 100% af din oprindelige investering

Tilmeldt 12. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Gider ikke engang at svarer på det med at se ind på fremtiden. Så kan jeg også skrive hvad er grunden til at gøre noget, hvis verden kan gå under i morgen.

Og nej i dit eksempel ville aldrig kunne blive en realitet hvis man bare har lidt forstand på investering. Man bør ikke investere hvis man har tænkt sig at investere alle penge på en aktie, uden nogle former for stop loss. Man skal have differentiering og strategier, så man netop ikke taber alt.

Men tak for svar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Kroppe som lærer Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder bare og tænker må man bruge sin SU på den måde?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Marie Lumholtz:

Jeg sidder bare og tænker må man bruge sin SU på den måde?

Det er der vist ikke regler eller love for.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)