Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fundraising fonde og legater

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Mathiasen IOT Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der nogen der har erfaring med at søge fonde og legater? 

Jeg er igang med et ret stort projekt som kræver en del midler for at realisere, men jeg har ikke styr på hvordan man laver fundraising til sådan noget. Jeg ved heller ikke hvad man kan søge til og i hvor stor del af projektets samlede udgifter man kan få dækket. Mit projekt-site er http://jsot.pub som er siden til min bog jeg er ved at skrive, men det er kun en lille del af det samlede projekt. Indtil nu har jeg selv betalt alle udgifter til projektet, men nu er jeg kommet til et punkt hvor jeg har brug for flere midler end jeg selv kan rejse for at komme videre. Projektet har ikke et kommercielt potentiale men er nærmere en klarlægning af en standard som kan benyttes af alle. Eneste mulige indkomst er bøgerne jeg vil skrive om projektet.  

Er der nogen der kan hjælpe lidt? Jeg er åben for forslag! Gerne fra professionelle der har og varetager en løsning. 

Venligst

Lars Mathiasen Smile

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Nu er det en smule svært at gennemskue hvor mange penge du har behov for, men der er jo fonde og legater i alle mulige størrelser og derfor også helt forskellige krav i forhold til søgningen.

Dog er der visse generelle tin ag sige om specielt fondssøgning.

Fonde er primært rette mod projekter og ikke drift.
Mange fonde vil kun accepterer ansøgning om midler til manpower ved medfonding, altså at du selv bidrager med noget.
Mange fonde vil ved markedsføring i projektet, løbende se en markedsføringsplan/kommunikationsplan, da de vil se value for money.
Alt efter fondbehov, ønsker mange at se et forberedne prospekt med forventet finansiering.

Ud fra det du skriver, har du så overvejet crowdfunding i stedet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)