Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon FBA - opstart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,


Jeg har nu brugt nogle måneder på at læse om Amazon FBA og er nu nået dertil hvor jeg har oprettet mig som individual seller og alt spiller,

og dog....

For hvordan er det lige med alt det med at sælge ting videre på Amazon, i forhold til Skat? jeg har prøvet at læse op på det, men synes det er en anelse forvirrende, så nu går jeg til de kloge.
Skal jeg oprette en virksomhed og hvis ja hvilken? til at starte med regner jeg ikke med at overskride de 50.000 kr om året.

Håber på at I gider hjælpe, for er pænt forvirret :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 kr er punktet hvor du skal være momsregistreret INDEN = normalt når momspligtigt salg (uanset til hvor) rammer 4000 kr per måned

Du skal endvidere have CVR hvis du skal sende erhvervsmæssigt fra DK til uden for EU

Hvis du alene sælger fra USA til USA skal du formentlig have USA registrering af firma for lokal tax VAT derovre

Jeg ved ikke om du kan sælge over Amazon FBA som CPR person og få betalingsaftale osv - 

Du skal, uanset hvad, føre regnskab og gemme det og alle bilag 5 år og opgive dit overskud til skat i udvidet selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt at jeg ville købe i danmark og sælge over den tyske Amazon eller britiske Amazon, det er også nemmere når jeg skal sende min/mine varer til Amazon. Så ingenting i USA. 

Men hvilken virksomhed skal jeg så vælge, er det bare enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)