Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet ApS bogføring af omkostninger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mit firma er helt nystartet ApS (indskud 40.000 DKK) per 26.4 og jeg er landet i en situation med at jeg skal vente 6 uger på at min nye erhvervskonto i danske bank bliver aktiv! Ja det er korrekt, de har travlt!! Har fået konto-oplysnigner og Mastercard er bestilt/netbank mv., men har så ingen aktiv konto før engang ultimo Juni!!!. Jeg har været nødsaget til at gøre nogle indkøb til firmaet tx en mobiltelefon, enprinter, lidt kontorartikler, domæne, Office 360 mv. Dette har jeg så lagt ud for privat dvs. at nogle ting er indkøbt inden firmastart og andre efter firmastart (dvs. at nogle udlæg er sket rent private med mit navn og ikke firmanavn, hvorimod andre er med firmanavn), men alle omksotninger er relateret til virksomheden. Nu skal jeg til at bogføre (har billy.dk) disse omkostninger, men hvorledes er det nu med det? Har læst et sted at man skal bogføre omkostninger som er sket inden virksomheden etablering på etableringsdatoen dvs. i mit tilfælde den 26.4.2019. Er det korrekt? Er der noget jeg skal være specialt opmærksom på her?

Har ingen indtægt/omsætning før engang i August så kun omkostninger her de første 3 måneder. Trækker heller ingen løn ud i denne periode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder let vandvittigt-  hvis de rent faktisk HAR givet OK for konto, at der skal gå 6 uger men

DU må bare bogføre som helt alm. udgift og modkonto bliver så konto i status - mellemregning - privat udlæg - Forudsætningen er, at regningen er udstedt til dig som stifter eller xxx ApS under stiftelse blot

Rene stiftelsesomk - feks 670 kr gebyr og evt advokat og andet er der alene har med stiftelsen at gøre - er der ikke fradrag for og er de ikke besluttet betalt af selskabet, kan du bare undlade at bogføre dem og æde dem selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Svar John!

Ja, sagen om banken er, at de processer som er iværksæt omkring compliance, hvidvask tjek mv. giver uanede extra tid for sagsbehandlingen. De nævnte dog inden jeg ansøgte om dette så jeg kunne have hav valgt en anden bank. Men har været privatkunde der altid så vil gerne have Erhverv der også.

Skal lige høre hvordan skal det stå formuleret omkring mig som stifter? Er det godt nok mit navn er på? Jeg er stifter og 100% ejer af virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis dit navn står på bilag og du er stifter og du i øvrigt ikke kan forventes at have taget tingene i brug privat inden - eller har solgt noget uden momsregistrering inden - så rækker det
Fremover - få firmanavnet korrekt på - uanset du betaler som udlæg indtil banken får rodet sig klar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt så alt ok, 1000 tak.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)