Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg når jeg er momsregistreret, men kun sælger momsfrie ydelser ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille firma, der giver alternativ behandling. Jeg blev CVR - registreret, selvom jeg tjener langt under 50.000, fordi jeg troede jeg kunne trække kurser fra. Sundhedsfaglige behandler er som jeg forstår det momsfritaget, og jeg skal derfor først betale lønsumsafgift, når jeg når de 80.000. Skal jeg da bare indberette 0 kr i moms, når jeg nu sælger momsfrie ydelser ( behandlinger)? Skal det fremgå af fakturaerne, at der er tale om momsfrie ydelser ?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmapigen:

Jeg har et lille firma, der giver alternativ behandling. Jeg blev CVR - registreret, selvom jeg tjener langt under 50.000, fordi jeg troede jeg kunne trække kurser fra. Sundhedsfaglige behandler er som jeg forstår det momsfritaget, og jeg skal derfor først betale lønsumsafgift, når jeg når de 80.000. Skal jeg da bare indberette 0 kr i moms, når jeg nu sælger momsfrie ydelser ( behandlinger)? Skal det fremgå af fakturaerne, at der er tale om momsfrie ydelser ?

du kan ikke være momsregistreret hvis du ikke har en momspligtig omsætning - og ville jo så  - uanset hvad heller ikke have fradrag for de kurser (som der givet nok heller ikke er fradrag for her - uddannelse til alternativ behandling mm)

For mig lyder det som om, du slet ikke skal kunne være momsregistreret korrekt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg burde slet ikke have været momsregistreret, have lavet et CVR nummer. Jeg har lukket det og firmaet nu. Men hvad gør jeg op til lukningen? Kan man bogføre behandlingerne som momsfrie eller er jeg nu tvunget til ah lægge moms på momsfrie ydelser, fordi jeg har registreret mig ?

Tak for jeres uvurdelige hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør lukke ja - og ja så må du 0 indberette frem til lukning og bogføre som momsfri ydelse  HVIS din ydelse rent faktisk er momsfri. det kan jeg ikke afgøre her - men ER den det, så er det uden moms og ellers skulle du have lagt moms på alt salg  uanset kurser ikke gav fradrag https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html kan måske sige mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)