Løn på faktura - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Administration af ansatte (HR) "

Løn på faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 26
Tilmeldt 10. jun 13
Indlæg ialt: 6

Skrevet 23-05-2019 kl. 08:22

Hej jeg har en virksomhed kun med mig som ansat og giver mig selv en lille løn hver måned. Jeg synes det er besværligt at skulle køre løn hver måned og tænker at jeg istedet vil lave en faktura (med mit cpr) på løn. Derved får jeg løn som honorar (b-indkomst) og indberetter det naturligvis til skat. Kan man det?

Amino-karma 900
Tilmeldt 27. maj 18
Indlæg ialt: 199

Bruger du et lønsystem i dag? Det koster jo kun 20 kr og det tager max 3 minutter at godkende en løn - hvorefter alle indberetninger, skattebetalinger og pengeoverførsler kører automatisk.

Amino-karma 309
Tilmeldt 6. okt 10
Indlæg ialt: 81

WalterBP
Skrevet 23-05-2019 kl. 08:48

Er det en enkeltmands virksomhed eller et selvskab ?

ved enkeltmands er der jo ikke nogen grund til at lave løn.

hvis det er et selvskab tror jeg du er nød til at køre løn da du ellers kommer i problemer i forhold til kildeskat.

Amino-karma 179.081
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.146
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 23-05-2019 kl. 17:14

denpeterf:

Hej jeg har en virksomhed kun med mig som ansat og giver mig selv en lille løn hver måned. Jeg synes det er besværligt at skulle køre løn hver måned og tænker at jeg istedet vil lave en faktura (med mit cpr) på løn. Derved får jeg løn som honorar (b-indkomst) og indberetter det naturligvis til skat. Kan man det?

nej det kan man ikke. For det føste er honorar noget der slet ikke kan bruges til ejer - og i øvrigt skal honorar til CPR da også altid indberettes

jeg går ud fra du driver det i selskabsform og så er der KUN løn med indberetning at vælge (personlig virksomhed bruger ikke løn)
brug lønbureau - evt dataløn som er så let at alle klarer det - men også lidt  dyrere

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :