Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender: CD Finans, Cir Firma regnskabsprogram

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står i en lidt træls situation, idet der er lavet det første ½ regnskabsår af 2018, i det pågældende program. Det er min far der har stået for det, men han er desværre lige afgået ved døden, og nu skal jeg ha lavet det sidste halve år, men aner ikke hvordan. 

Leder derfor efter én der måske kan hjælpe eller give mig et råd til, hvad jeg kan gøre. Der er ikke tale om et stort og omfattende regnskab

Programmet ligger på min fars computer, som befinder sig i Risskov ved Århus. 

Håber inderligt at høre fra én eller anden.

Hilsen Louise

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Trist situation, men måske kan jeg hjælpe dig lidt på vej. Mit bud er at programmerne stammer fra 80'erne hvor CD står for 'Circuit Design' - et kendt firma dengang blandt folk som nørdede med mikro-computere og elektronik.

Det ser faktisk ud til stadig at eksistere og lidt google fandt vej til http://www.airboss.dk

De burde kunne hjælpe dig.

Venlig hilsen

Steffen

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, det er i dag Airboss.

Jeg har, gennem en tidligere ansættelse, det grundlæggende kendskab til systemet, men så heller ikke mere. Det er forældet og snirklet.

Har du et specifikt spørgsmål, så lad høre. Måske kan jeg lige præcis huske dét. :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Hvis det kun er ½ regnskabsår og der ikke ligger tidligere regnskaber i systemet, så kan det næsten bedst svare sig at tage bilagene og gå til en bogholder og få lavet hele regnskabet fra bunden af.

Hvis det ikke er en mulighed, hvad så med at spørge din fars revisor om han kender systemet? Han må jo næsten have været inde over det også.

Held og lykke med det.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Vi bruger Airboss/CD finans.

Jeg har en ekstern bogholder tilknyttet. Hun kan sikkert hjælpe dig.

Jeg kan også det basale.

Sig til, hvis du ikke finder noget bedre.

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Jeg søger netop en bogholder der kan lave regnskab i det omtalte program. Kan bare ikke finde nogen der kan bruge programmet.

Min far var revisor, og brugte dette program til min mors garnbutik, gennem de sidste 30 år, men nåede altså ikke at bogføre det sidste ½ år af 2018. Det er ikke et stort ogomfattende regnskab. Måske det var muligt at få kontakt til din bogholder? 

Hilsen Louise

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Problemet er at min far var revisor, for min mors firma... så han var revisoren. Han har brugt dette program de sidste 20 år min mor har haft virksomhed, men nåede så ikke at lave det sidste ½ år af 2018. Tænkte også om man måske kunne bogføre hele år 2018 i et andet program, fx Billys, men når nu resten af hendes regnskab ligger i det omtalte program, så aner jeg det simpelthen ikke... 

Hilsen Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise S:

Hejsa

Problemet er at min far var revisor, for min mors firma... så han var revisoren. Han har brugt dette program de sidste 20 år min mor har haft virksomhed, men nåede så ikke at lave det sidste ½ år af 2018. Tænkte også om man måske kunne bogføre hele år 2018 i et andet program, fx Billys, men når nu resten af hendes regnskab ligger i det omtalte program, så aner jeg det simpelthen ikke... 

Hilsen Louise

kan du få balancen frem per den dato din far sluttede sin bogføring - så kan du lægge den ind som åbningsbalance inkl. Årets resultat som del af balancen - i Dinero eller Billy og bogføre resten der - eller få en online bogholder til det. Jeg kender ikke det program du taler om, men tror du skal over i et af de nye også for at gøre det lettere for din mor fremadrettet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min far har lavet balance for det første ½ år, men troede ikke man kunne springe over i et nyt regnskabsprogram midt i et år. Men hvis dette er muligt, så gør det jo bare det hele meget nemmere. Jeg kan selv finde ud af daglig bøgføring i Billys, men da hendes firma skal lukke (fra 31/12 2018) skal der jo laves lidt mere end det sædvanelige...så jeg må hellere få en prof til det. Men dejligt at vide, at det ikke er nødvendigt at bogføre hele det første ½ år af 2018 igen, i et nyt program.

Hilsen Louise

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)