Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sær eje. Hjælp for at undgå tab af bolig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..
Jeg søger råd om sær eje.
Mine forældre har et enkeltmands virksomhed som har en stor skatte gæld som deres revisor har holdt dem udvis om.
De har nu fået 10 dage til at finde pengene ellers går de konkurs. Kan min mor få særeje over huset så de ikke kan tage det fra dem ?
Det skal siges at virksomheden køre godt, har overskud hvert år, ordre i bogen , 170000 på vej om et par mdr i fortjeneste, men trods det har banken sagt stop og lukket kassen fuldstændigt. Hvad kan vi gøre ?
Michael

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden står til at gå konkurs inden for de næste måneder, vil særeje kunne omstødes af en kurator, så det vil være spild af tid.

Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svar. Hvis du har et kreativt forslag til at hjælpe dem ud af deres knibe , modtager vi dem med kyshånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gå til advokat/revisor som nævnt i anden tråd.- Særeje kan ikke skabes på dette tidspunkt hvor alt er kendt - Det er nok, som nævnt i anden tråd - kun penge ind der kan hjælpe - lån fra jer eller andre der tør - når skat er så ultimative.

Den der med revisor der har holdt skat hemmelig eller ikke kendt til eller ikke informeret: HVIS det er en rigtig revisor, så må denne jo føle en forpligtelse til at komme med råd her - men det lyder mærkeligt helt ærligt - for i personlig virksomhed vil skatten have fremgået tydeligt af hvert års selvangivelse/årsopgørelse for ejeren og skat kommer ikke nu med et 10 dages frist krav baseret på 2018 årsopgørelse - som først har frist 1/7 i år - formentlig -

Det er med al sandsynlighed for 2017 eller tidligere der nu er 10 dages frist - og hvordan dine forældre har kunnet misse, at der var et skattekrav for den periode, er lidt sort snak, hvis de har udfyldt selvangivelse og ikke nu pludseligt rettet i gamle selvangivelser - eller er taget i en kontrol, som ikke fremgår af dine beskrivelser her eller i anden mail.

Ellers skal vi ud i, at revisor fejl har betydet, at de for nyligt har rettet gamle år - og det ligger ikke i din beskrivelse. Jeg må derfor sige Forhold dig lidt skeptisk til, at det nu er en stor overraskelse, for meget tyder på, at det må have været kendt ud fra årsopgørelser i mindst et år eller mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svar John.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)