Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping til udlandet - juridiske fælder og problemer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Er der nogle der har erfaring med at dropshippe til udlandet? Vi overvejer at opstarte en webshop, hvor vi vil dropshippe til lande såsom USA, Australien, New Zealand og Canada. Vi tænker derfor om det er nødvendigt med et CVR-nummer i Danmark, da vi jo ikke vil omsætte for over 50.000 kroner i Danmark? Her tænker vi også ift. skat og evt. løn i fremtiden. 

Hvad med told og afgifter i disse lande? Produkterne vil sendes direkte fra Kina. 

Er der andre juridiske problemstillinger i har erfaringer med ift. dette? 

Mvh

Emil Jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Når I driver virksomhed fra DK er momsregistrering pligt ved 50.000 kr forventet omsætning - så længe den omsætning ligger i DK - også selv om salget måtte være med EU salg reverse charge eller udenfor

I vil opleve masser af problemer med kunder uden for EU som skal rode med told og lokal moms når de modtager jeres varer -  og med returret og andet - Det er slet ikke en let vej i overvejer - i konkurrence med lokale shops der ikke giver kunden rod med told og moms og sites som amazon - drop det vil jeg sige http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

Skat og løn afhænger af personlig virksomhed eller selskab men ja - alt skal jo regnskabsføres og beskattes som overskud eller løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Når I driver virksomhed fra DK er momsregistrering pligt ved 50.000 kr forventet omsætning - så længe den omsætning ligger i DK - også selv om salget måtte være med EU salg reverse charge eller udenfor

I vil opleve masser af problemer med kunder uden for EU som skal rode med told og lokal moms når de modtager jeres varer -  og med returret og andet - Det er slet ikke en let vej i overvejer - i konkurrence med lokale shops der ikke giver kunden rod med told og moms og sites som amazon - drop det vil jeg sige http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

Skat og løn afhænger af personlig virksomhed eller selskab men ja - alt skal jo regnskabsføres og beskattes som overskud eller løn

vh John Hannover

Hej John

Tak for svar.

Problemet er at omsætningen kommer ikke til at ligge i hverken DK eller EU. Vi planlægger at markedsføre os udelukkende til de førnævnte lande, og vi vil derfor ikke nå over de 50.000 kroner i omsætning, hverken i Danmark eller EU, men derimod kun i lande som USA og Australien. 

Mht. moms og told er dette jo ikke anderledes end når eksempelvis amerikanere bestiller varer fra Kina normalt, så her kan jeg ikke se problemet. Vi skal jo ikke have varerne omkring Danmark, de bliver fragtet direkte fra Kina til fx. USA. 

Ved du, om det kræver at vi er registreret i Danmark, eller noget andet sted, for at kunne sælge direkte i USA, Australien osv.? Vi kommer som nævnt ikke til at omsætte for noget i Danmark.

Mvh

Emil Jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det tør jeg ikke lige på stående fod sige - der vil vel ikke være tale om eksport rent fysisk når varen aldrig er i DK men salget vil - helt umiddelbart set vel, når I fakturerer USA - som jeg går ud fra I gør - være omsætning til Momsgruppe C - hvilket jo forudsætter momsregistrering efter alm 50.000 kr regel -

Jeg kan slet ikke se nogen levere fra Kina til USA direkte - uden der er et CVR nr bag jer som vel er den de fakturerer fra Kina - lige som kunden i USA jo skal kende værdien inkl. fragt for at tolden i USA kan fortolde korrekt -

Jeg vil også sige, at I givet hurtigt er registreringspligtiger i USA hvis shoppen kommer til at virke som USA baseret i virkeligheden. Det må andre kunne byde ind på, men mig bekendt er der ret hurtig registreringspligt i USA

Du har ret i, at for den USA baserede kunde er det ikke meget anderledes end hvis denne køber direkte i Kina - ud over et evt fordyrende mellemled i DK - når bare kundens pris for varen fuldt er kendt til indfortoldningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har undersøgt sagen lidt, og det ser ud til at momsregistrering ikke er nødvendigt i Danmark. Det kan dog, som du siger, være nødvendigt efter de 50.000 kr. som på normalvis. 

Vi har snakket med en advokat, som siger at staten med den hurtigste registreringspligt, er på $100.000, så der er altså et stykke vej. 

Mange tak for din hjælp. 

Mvh

Emil Jess Jensen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)