Hej Roscoe
Dejligt, men det skyldes jo helt sikkert at alle jeres opsætninger vedr. spf, dkim osv. er sat korrekt op, så kundernes sikkerheds- (og spam) systemer kan se at mails fra jeres domæne er "valide" når de kommer fra jeres server. Udfordringen kommer hvis en anden, eks. Dinero, sender en mail fra deres servere med jeres domæne som afsender - det vil give problemer hvis ikke I har sat jeres DNS korrekt op og på den måde giver modtageren mulighed for at tjekke at det er ok at der kommer mails fra jeres domæne fra Dineros servere. Ovenstående vil stadig ikke løse dit ønske om at have alle mails liggende i en "sendt-mail" mappe hos jer selv, der er det nødvendigt at mails bliver sendt igennem jeres servere på en eller anden måde, eks. ved at have opsat korrekt relay-funktioner - det kræver så at Dinero skal ind og lave deres konfiguration så den passer til din (og flere andres) og på den måde har de ikke en ensartet opsætning, men individuelle opsætninger pr. kunde. Jeg læser det lidt som om du tager lidt forkert fat i denne opgave, du beder om at få en bestemt løsning istedet for at præsentere os for selve problemet (eller opgaven) og dermed risikere du at få meget komplekse løsninger på simple problemer ;) Hvis jeg forstår opgaven rigtigt, så ønsker du at have en lokal "kopi" af alle fakturamails sendt til dine kunder, så du har dem hvis du vælger at skifte økonomisystem (det vil i så fald være dit mindste problem, men det er en anden sag). HTH |
Hej Brian,
Måske jeg bare er skadet af, at kigge afsender på de mails jeg modtager. Jeg kigger faktisk domænet på afsender og vi får da flere og flere mails fra f.eks. firma@e-conomic.dk. Jeg synes det ser enormt uproffessionelt ud ikke at sende fra sig eget domæne.
Jeg har efterhånden indset, at det ikke er et nemt problem at løse med onlineprogrammerne. Jeg synes online løsningerne er enormt billige og eg ville gerne give det dobbelte for en sådan løsning, hvis de kunne sende fra vores egen mailserver.
Jeg er overbevist om, at store firmaer aldrig ville sende en mail ud fra et andet domæne end deres eget. Ville Siemens, Stark, Velux eller andre store sende mails ud via et EPR´s mailserver.
Problemet er ikke, at sende en kopi til mig selv og så sende den videre til kunden. Løsningen kender jeg, men det er jo bøvlet, at skulle indtaste kundens mailadresse manuelt, når programmet kan tage det fra kundens data.
I E-conomic og de andre online programmer kan jeg jo vælge, at åbne TOF i Adobe og så dele den via mail. Adobe bruger så mit standard mailprogram og sender mailen. Jeg skal bare lige indtaste mailadressen manuelt, hvilket er ekstra arbejde.
Vi arbejder sådan her.
For alle kunder bliver der oprettet en mappe på mailserveren med kundens navn. De farves f.eks. grønne, hvis der er en "sag der er gang i". Alle mails FRA kunden bliver lagt i denne mappe. Så sender man måske et tilbud og tilbudsnummeret bliver tilføjet til mappenavnet. Senere måske en ordrebekræftelse. Så tilføjes også ordrenummeret.
Hvis jeg senere skal se, hvad jeg har SENDT til kunden søger jeg bare på mailserveren efter tilbudsnummer og ordrenummer. Det er ikke altid nok, at søge efter alt, hvad der sendt til den adresse kunden har sendt fra (de kan have skiftet adresse i forløbet).
Vores tilbud kan sagtens strække sig over 1-2 år...det er byggeprojekter. Det duer ikke, at skulle kigge både i programmet online og i det normale mailprogram for at se, hvad der er blevet drøftet.
Ovenstående virker måske lidt overkill, men der er forskel på, at sælge et eller andet fra en webshop og så sælge projekter med 1 eller 2 års korrespondance.
Hvis det var en webshop jeg havde ville jeg uden tvivl vælge et onlineprogram. Dinero eller Dynaccount. De er enormt brugervenlige og Dynaccounts fakturascanner er bedre end jeg kunne drømme om.
Jeg må væbne mig med tålmodighed til der kommer en desktop løsning, der der ligeså lækker som onlineprogrammerne.