Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig beskatning ved B-indkomst som eneste indkomst

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Jeg har søgt på emnet, men det synes at mest kaste tråde af sig, der er beskæftiger sig med mere indviklede sager end den, som jeg står med.

Det forholder sig sådan, at jeg har haft B-indkomst som en sekundær indtægt, hvor jeg har betalt fuld (person)skat af pengene, jeg har fået som honorar/trukket ud. Nu tegner det til, at jeg kommer til at skulle leve af omsætningen i min virksomhed i et par måneder i hvert fald.

Da jeg tidligere har haft det som en sekundær indtægt, har jeg naturligvis ikke tænkt i fradrag ifht. personbeskatningen (som er blevet brugt på min A-indkomst) og svaret fuld skat. Når situationen dog forandrer sig på denne måde, vil det alt andet lige betyde, at jeg skal bruge mit fradrag for at have en nogenlunde økonomi.

Kan jeg bare bruge mit personfradrag på b-indkomsten, som hvis det var min sædvanlgie a-indkomst, fx for at beregne skat:

(B-indkomst - personfradrag)*0,08 [AM-bidrag] + (B-indkomst - personfradrag)*0,92*0,36 [B-indkomst efter fradrag fratrukket AM-bidrag ganget med trækprocent)?

Jeg fornemmer at det er rigtigt nok, men kunne tænke mig en bekræftelse :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er ikke nogen forskel - personfradrag - som udgangspunkt per måned - bruges på samme måde for indtægt fra virksomhed som fra løn

Det nemmeste for dig er at gå i SKAT og ind i forskud og forskudsangiv hvad du vil tjene i rubrik 211 eller er det 220 - det er let at se -  for det selvstændige - og tryk BEREGN så får du det beregnet præcist og når du er tilfreds og det er den indtægt du venter, så godkend - men ja ser korrekt nok ud umiddelbart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)