Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU-salg til velgørende organisation

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er nyoprettet selvstændig med min egen enkeltmands virksomhed. Jeg arbejder for en tænke tank i England på daglig basis som konsulent og har brug for at vide om jeg skal indberette dette som EU-salg (derved uden moms), da organisationen ikke har et VAT nummer (de er undtaget i UK, fordi de er en velgørende virksomhed/non-profit). Jeg har allerede udskrevet et par fakturaer som EU-salg, men når jeg engang skal indberette EU-salg til SKAT kan jeg se at de skal bruge et Moms nummer og det har det ikke. Har jeg gjort noget forkert?

Mvh
Kia
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart skal du som momsregistreret - med ydelses (eller varesalg) lægge dansk moms på til ikke momsregistrerede i EU (mig bekendt uanset årsag - velgørende osv) Jeg vil derfor klart mene, du skulle have moms på alle dine faktueringer, når du ikke kan dokumentere at der er tale om momsVAT nummer i UK

Vent på andre - men du må ikke fakturere EU uden moms som momsregistreret for ydelser - hvis ikke de har momsnummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for det hurtige svar. Jeg fik af vide fra SKAT at det var lige meget da jeg ringede ind, men de virkede forvirrede, så har måske givet mig forkert svar hvilket ville være beklageligt.

Mvh
Kia
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia Kyhl:
Mange tak for det hurtige svar. Jeg fik af vide fra SKAT at det var lige meget da jeg ringede ind, men de virkede forvirrede, så har måske givet mig forkert svar hvilket ville være beklageligt.

Mvh
Kia

altid kun skriftligt svar fra skat . under kommunikation - det andet giver tonsvis af fejl - misforståelser mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia Kyhl:
Jeg fik af vide fra SKAT at det var lige meget da jeg ringede ind, men de virkede forvirrede, så har måske givet mig forkert svar hvilket ville være beklageligt.

Stol aldrig på telefonisk rådgivning fra SKAT, da den ikke på nogen måde er juridisk bindende. Personligt har jeg selv flere gange fået misvisende og direkte forkert rådgivning hos SKAT.

Er der tale om store beløb bør du søge rådgivning hos en revisor eller advokat med speciale EU moms.  Du kan evt. prøve advokat Sinding Jensen eller et de store internationale revisionshuse

http://www.told.dk/kompetencer

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, tak for tippet. Jeg leder pt efter en revisor, så det skal nook ordne sig.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia Kyhl:
så det skal nook ordne sig.

Det ordner sig jo ikke hvis din fakturering er forkert mht. moms.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)