Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import at 40ft container fra Kina.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej fellow aminos :)

Jeg står og skal til at importere en container vare fra Kina til DK. Jeg har kæmpet en del med det her, men tror jeg er NÆSTEN i mål.

Vi har tidligere hentet mindre partier til DK (cirka 10 kbm af gangen) via et dansk shipping firma. De har faktisk klaret det hele og vi har bare betalt en faktura til dem og til leverandøren i Kina. Så ind til for nyligt vidste jeg meget lidt om processen omkring det hele.


Nu står jeg overfor den udfordring at jeg skal have en 40 fods container med cirka 52 kubik meter vare fra Kina til DK. Det har jeg ikke prøvet før, så det har været lidt af en udfordring at sætte sig ind i det hele.


Jeg er nu nået så langt at jeg har fået en god pris på en container fra et kinesisk shipping firma, så min container lander i Aarhus.

Varerne kommer fra flere forskellige leverandører, de fleste har jeg forhandlet FOB terms med, 3 leverandører er EXW, men de sender til det kinesiske shipping firma og det kinesiske shipping firma står for FOB delen for de 3 leverandører.

Så langt så godt! Det ser ud til jeg får en container varer i Aarhus havn omkring midt august.


Min bekymring går på hvad der skal ske når varerne lander i DK.

Hvad skal der til for at vi kan få udleveret containeren når den er landet i Aarhus havn? Skal vi bare indberette og betale import told og fremvise en kvittering på det for at få containeren frigivet?

Hvilke udgifter er der for mig forbundet med containeren når den lander i Aarhus?

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg har godt nok brugt lang tid på at sætte mig ind i det her og nu er jeg NÆSTEN i mål :)

MVH

:-)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnnyBravo:
Min bekymring går på hvad der skal ske når varerne lander i DK.

Det kommer jo helt an på hvad du har aftalt med shipper mht. leveringsbetingelserne , så lidt svært at svare før man kender omstændighederne.  Hvorfor har du ikke valgt en dansk speditør, når du er så grøn på området? Iøvrigt er det nok tvivlsom om du sparen nogle penge ved at vælge en kinesis shipper.

Der kan der være chance for at du ryger i fragt-fælled.  ttps://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx

Når varen kommer til DK, skal den indfortoldes , det altså ikke noget man lige selv gør, det er meget omstænding og kræver engang til SKATs toldsystem.  Find en speditør der evt. kan lave toldbehandlingen for dig.

Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn.

Tak for svar.

Vi har fået en pris fra det danske firma vi tidligere har benyttet på cirka 45.000 kr, ankommer i Aarhus. Så skal vi betale fragt fra Aarhus til KBH oven i.

Jeg har fået en pris fra et kinesisk shipping firma på 15.000 kr for samme opgave.

De varer jeg skal have står primært i Foshan og jeg kan ikke finde en dansk shipper der sender der fra. 30.000 er en stor besparelse!

Vil det sige hvis jeg får containeren til DK, kan jeg få en dansk speditør til at stå for fortoldning?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnnyBravo:
Vi har fået en pris fra det danske firma vi tidligere har benyttet på cirka 45.000 kr, ankommer i Aarhus. Så skal vi betale fragt fra Aarhus til KBH oven i.

Det lyder jo fuldstændig vildt - der må være tale om en fejl ellers forsøger de bare at tage røven på dig. Det lyder lidt mærkeligt at de vil via Århus, containerne ankommer typisk til Hamborg og køres eller sejles med fedder båd direkte til København. Hvad er det for et firma du har fået prisen af?  Du velkommen til at sende en privat besked.

Har selv gode erfaringer med at bruge PrimaCargo på gods fra Kina, da de har egne kontorer i Kina, De har kontor i Bl.a Guangzhou som er meget tæt på Foshan. DSV  har også kontor i Guangzhou.

Du svarede ikke på hvad aftale du indgået med shipper?  har du husket at tegne transportforsikring, for det kan blive meget dyrt uden en sådan.  

Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Den pris jeg har fået fra den kinesiske shipper lyder på 2100 USD - leveret i Aarhus over Malaysia, 43 dages shipping tid.

3 leverandører har jeg FOB terms på, de resterende 3 leverandører sender deres varer til shipper som sørger for custom clearance osv.

Så det skulle være 2100 USD for 55 kbm shippet i egen container til Aarhus. Fortoldning i DK kan jeg få klaret for cirka 2000 kr, så det er kun fragt fra Aarhus havn til KBH jeg mangler.

Men det kan da godt være jeg skal gøre det over Hamborg i stedet for.

Jeg vil prøve at kontakte PrimaCargo på mandag. Tak for tippet :)
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JohnnyBravo   - FEDT NAVN :-)

Jeg har eget speditionsfirma og tænker jeg hurtigt kan få dig på rette vej. Ligesom til andre Amino brugere vil jeg gerne tilbyde at udspørge leverandøren (med dig i CC) og så burde der være overblik efter 2 dage hvis de ellers er gode til at svare tilbage. Det koster dig ikke noget, og du er velkommen til at videresend din mail-korrespondance til mig på ics@forwarder.dk.

Når de er har givet de fornødne svar har vi overblik over hvordan proceduren bliver i DK, og jeg kan give dig en pris på håndteringen men de kan også vælge en anden speditør...

Du er også velkommen til at ringe til mig på tlf: 23235786  - jeg er faktisk selv i Kina hos vores agent i Guangzhou pt :-)

Herlige Speditør hilsner

/Sune

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)