Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til fri telefon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige fået den skræmmende åbenbaring, at jeg skal betale skat af fri telefon, eftersom at jeg driver virksomhed ud af hjemmet.

Nu skal jeg lige forstå noget ret her: hvis jeg får mig et "dyrt" abonnement og køber en ny telefon, så kan jeg vel stadig kun trække momsen fra abonnementet fra, eller kan jeg trække det hele fra i mit regnskab, og så nøjes med at betale de 2.800,- i SKAT?

Jeg benytter en separat telefon til forretning og privat, i kvag af måden jeg arbejder på; dog som jeg har forstået det, betyder det ikke noget, så længe at telefonen befinder sig i min privatsfære. Kan jeg også trække min privattelefon fra, som et "personalegode" til mig selv? Og, på en måde i forlængelse af det, hvis man har flere virksomheder, skal man så betale SKAT af samtlige telefonnumre man har tilknyttet, eller er det samlet hos én selv som privatperson, i de 2.800?

Ret: lynhurtigt ekstra spørgsmål: hvad med datadelingskort og mobilt bredbånd? Går de ind under internetparaplyen eller mobilparaplyen? Ikke at jeg går ud fra at det betyder det store, men det er da egentligt meget rart at vide.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

PatrickLinnet:
Nu skal jeg lige forstå noget ret her: hvis jeg får mig et "dyrt" abonnement og køber en ny telefon, så kan jeg vel stadig kun trække momsen fra abonnementet fra, eller kan jeg trække det hele fra i mit regnskab, og så nøjes med at betale de 2.800,- i SKAT?
momsen skal deles - i privat/firma forbrug - Det er ofte standard man tager halv momsfradrag - og alt andet er så udgiftsfradrag.

Man kan have flere fri telefoner - men beskattes kun af en. Skulle nogen af de fri være i brug hos andre i famlien vil det være snyd - men har man flere fri telefoner fra samme eller flere firmaer - er det kun EN gang skat.

Du kan ikke som ejer have´personalegoder - det er kun personale der kan det (for at holde på folk) men godt have fri telefon mod betalt skat og som nævnt flere - da det jo ikke forventes du taler mere privat af den årsag - blot fordeler det.

Jeg husker ikke om datadeling og mobilt bredbånd går under ene eller andet - men internet er jo frit (igen momsen skal deles hvis det er til hjemmet) og betaler du fri telefon skat - så er der jo betalt. Den skulle bortfalde næste år men S og deres støttepartier har klart indikeret at den ikke borfalder når/hvis de danner regering

Hvis ikke din samlede regning overstiger ca 2800 kr så giver det ikke fordel -hvis den gør, så er det oplagt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tak for svar.

Jeg vil lige forstå, du skriver at man tager halvt momsfradrag, men resten af udgiften kan så også trækkes fra i andet henseende, som et aktiv/udgift i virksomheden?

Du skriver i artiklen: "så regn ca. 2.400 kr som grænse for hvornår det betaler sig at lade din egen virksomhed betale telefonen". Jeg fortolker dette som, at såfremt at jeg i dette tilfælde overhovedet havde et valg, at jeg som minimum bør betale 2.400 årligt, før at det er en god idé at have telefonen i virksomheden, men du omtaler en pris, der ikke overstiger 2.800 som en fordel. Er det fornuftigt at betale mindre, og så have merværdi stående i virksomheden? Jeg forestiller mig i mit tilfælde, at så er det en god idé at have så lille et overskud stående i virksomheden, således at jeg slipper for at betale skat to gange, før at jeg evt. opretter et selskab. Er det korrekt forstået?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

2400 eller 2800 afhænger lidt af hvor meget moms men ved halv moms er det jo 2800 minus halv moms der er knækket

Du betaler jo skat af beløbet og samtidigt betaler du selv telefonen i virksomheden minus skat i den - så telefon koster dig disse mellem 2.400 og 2.800 personligt når du vælger fri telefon

har du derfor et abonnement til 109 kr og ikke skal ud og købe telefon, så er det en skidt forretning at vælge fri telefon

Jeg forstår ikke hvad du mener med skat 2 gange - Man betaler vel altid kun skat EN gang - nemlig af sit overskud - og man skal kun formindske overskud, hvis det er fordi man derved skaber større overskud hurtigt efter, og jo aldrig for at spare skat. Det ville være som at sænke sin løn for at spare skat. Du skal købe det du virkeligt behøver i virksomheden - og hverken mere eller mindre.

Når du evt omdanner til selskab - kan det ske skattefrit eller skattepligtigt - førstnævnte er dyrere til revisor og OM man gør det ene eller andet, afhænger af aktiver og goodwill https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html men skat 2 gange af samme - betaler man aldrig

Overvej bogen her som forklarer skat og alt muligt andet i personlig virksomhed letlæst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)