Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weekend IT hjælper? som en start.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Længe har jeg haft lyst til at lave lidt selvstændigt, dog er jeg endnu ikke helt klar til fuldt ud at oprette virksomhed.
Jeg har hellere ikke helt tid da jeg er ved at uddanne mig indenfor IT endeligt i en lidt sen alder af 32.
Stortset hele min familie er også selvstændige, så det at være almindelig løn modtager er næsten helt fjernt for mig. (dog kan det stadig være noget der først rigtig skal ske om 10+ år).

Jeg tænker dette kunne være godt for at få lidt erfaring, og selvtillid med at arbejde selvstændigt, + lidt på CV.
Men hvad gør jeg lige?, mange har en lille fritids ting, så det burde ikke være så besværligt.
Her er mine tanker.

Min ide er at tilbyde IT hjælp i weekenden, til alle i mit nær område.
Ingen preference for hvem jeg hjælper, det kunne være ældre eller mindre virksomhed, så længe jeg ville kunne ordne det, hvis ikke vil jeg enten sige fra, eller ikke tage penge hvis det viser sig senere jeg ikke kan løfte opgaven.

Hvis noget hardware skal bestilles, er det kunden der gør det.
Jeg tænker ikke på at have noget fjern-support, medmindre det er aftalt.
Jeg tænker at tage et lille tilkalds/start beløb, måske 50kr. Men måske det ikke er bedste ide.
Jeg tænker at fastsætte åben/lukke tider.

Jeg vil gøre opmærksom på min lille service ved at hænge sedler op i de lokale supermarkeder, og bruge facebook + netværk.

Det eneste der rigtig bekymre mig er om der er regler indenfor dette, omkring at jeg sidder og ordner folk private computere, kodeord, mm.
I jeg ville generelt holde mig fra at kende nogen som helst kodeord, mm. Men i tilfælde kan man bare få stukket i hånden, eller at det er nødvendigt da kunden ikke altid er tilstede til at taste.
Jeg har hørt om GDPR flere gange nu, f.eks. Men om jeg ville være specielt omfattet af det ved jeg ikke?.
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé at starte i weekenden/aften, så du kan prøve kræfter med din idé uden at miste din primære indtægt. Det er en god idé at have stærke rødder, og så gør det ikke noget hvis man mister et par blade.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)