Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til revisor, ang. Løn

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den løn jeg har fået udbetalt, er jo registreret i Indkomstregistret og der fremgår virksomhedens CVR nummer...

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:

Prøv nu og hør. Du får ikke "løn" når det registreres på dit cvr-nummer. I forhold til dit spørgsmål er det super vigtigt, at du husker at bruge de rigtige udtryk.

Vi læser det tydligtvis ikke ens. Synes faktisk det fremgår meget tydeligt, at han har fået løn fra ARBEJDSGIVER CVR nr. 1, hvilket var en fejl og skulle have været fra ARBEJDSGIVER CVR nr. 2, hvorfor CVR nr. 1 har rettet og det nu er indberettet fra CVR nr 2 istedet. 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår ikke tydeligt og han svarer jo tydeligvis ikke på det når man spørger. Men jeg er enig i din betragtning, cef - såfremt det er hvad han mener.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Medarbejder01:
A-kassen skal tage stilling til om jeg har opfyldt et arbejdskrav på x antal timer. Jeg har arbejdet disse timer og meddeler det til a-kassen.

jeg forstår det stadigt som at det er som CPR du har fået løn og ikke som CVR  - dit problem er at det har være indberettet fra først ET CVR og så fra et andet?

Arbejdstimer beregnes idag ud fra årsopgørelserne - man ser ikke timer - man ser løn alene og ikke antal timer mere. En højt timelønnet kan derfor få dagpenge efter færre timer end en lavtlønnet. Ved ca 270.000 kr per år på årsopgørelsen er der fulde dagpenge - helt uanset timer

Hvilket år drejer det sig om. Man kan idag kun gå 24 mdr tilbage - så skal du have dagpenge idag - så skal du bruge din årsopgørelse for 2018 som bevis for det som før hed timer - men idag hedder lønpenge (eller for selvstændige overskud) Har du ikke haft overskud/løn i 2018- så kan overgangsordning komme i spil og der ses længere tilbage - men HAR du haft en indtægt på årsopgørelsen 2018 - så er det året du i år kan bruge til dagpenge - ikke andet - for der skal foreligge en færdig årsopgørelse der ikke må være over 24 mdr gammel for hele perioden -(og ellers jo 6 mdr af 2017 stadigt inden for 24 mdr) 

De skal se på din årsopgørelse 2018 - Har du indtægt i den- er indkomstregister irrelevant

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person


Arne G.:
Det fremgår ikke tydeligt og han svarer jo tydeligvis ikke på det når man spørger.

Du fik da et klart svar kl. 8.05! 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsgiveren har åbenbart lavet et fejl og efterfølgende rettet det. Det skal a-kassen selvfølgelig acceptere. Hvis de ikke godtager din forklaring, så prøv at få en skriftlig underskrevet forklaring fra arbejdsgiveren som du kan tage med til a-kassen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Nej. Klokken 08:05 bliver der meddelt, at han er lønmodtager. Samtidigt forklarer han dog ikke sammenhængen med de omtalte CVR-numre. Det er super, at du ud fra almindelig efterrationalisering, i en debat hvor uklarheden er opklaret, kan læse dig frem til konklusionen, men klokken 08:05 var det ganske uklart.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Arne G.:
Nej. Klokken 08:05 bliver der meddelt, at han er lønmodtager.

Det er vist opklaret nu for alle hvad trådstarter mente, derfor vil jeg bede jer alle om at holde jer til emnet her i tråden.

Hvis I fortsat ønsker at diskutere formuleringer, og andre sproglige spidsfindigheder, vil jeg bede jer oprette en ny tråd til formålet.

De bedste hilsner
/Brian

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)