Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UNGARBEJDERE

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 
Jeg har lige et par spørgsmål angående ungarbejdere. 
Ja jeg har søgt herinde efter andre lign. opslag men finder kun nogen der er fra 2009/2010 og da der sikkert er sket meget på de år så spørg jeg derfor igen! (: 

1. Løn ? jeg kan forstå det er meget forskelligt hvad man tilbyde en under 18 i timeløn så hvad tænker i? 

2. jeg kan forstå der er meget forskel på hvordan og hvorledes reglerne er ift. faste vagter og dermed regler eller rettigheder for den ansatte. 
Er det korrekt forstået at hvis jeg feks. skal bruge en ungarbejde fra kl. 16-18 mandag til fredag og lørdag 12-15 fast er det så korrekt forstået at ved at de har faste vagter hver uge, så har de krav på feriepenge eller hvordan er det ift. antal timer osv? 

3. må man tilbyde vagter på så få timer af gangen? (16-18) 

4. hvordan er det ift. ferie, og har de nogen krav ift. ferier forsikring og arbejdsplaner? 

5. er det korrekt forstået at når man ligger i et center så må de gerne stå alene når de er under 18? 

OBS: jeg har en sandwichs butik hvis det er rellevant ift. ovenstående. 

PFT. 
Tina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg lige kan byde ind med er - at ja de har ret til feriepenge uanset hvad - og de skal være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring og følge ATP regler - hvis timetal svarer til dem. Ferielov gælder alle

Som rent løse betragtninger vil jeg sige - jo kortere vagter jo bedre løn per time - for at dække spildtiden - og mon ikke en 100 kr seddel er det mindste som alm. udgangspunkt idag. Du skal jo selv regne med besværet, hvis dem du ansætter IKKE kommer - fordi de ikke finder det værd at arbejde - så det er afgørende at skabe forhold der tiltrækker nogen der gider være stabile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John som altid Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)