Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start og drift af ApS med anden ejer pga RKI

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Jeg står i den situation at jeg gerne vil starte en virksomhed selvom jeg er i RKI. Som jeg kan læse i andre indlæg er der nogle udfordringer med dette. Min Svigerfar har dog tilbudt at starte virksomheden, skyde den nødvendige kapitale i opstarten og lade min kone og mig drive den. Hvad kan der være af udfordringer ved dette? Hvad skal vi være opmærksomme på? Hvordan trækker vi løn ud til os? mm.

Mvh. Martin DH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin DH:

Hejsa
Jeg står i den situation at jeg gerne vil starte en virksomhed selvom jeg er i RKI. Som jeg kan læse i andre indlæg er der nogle udfordringer med dette. Min Svigerfar har dog tilbudt at starte virksomheden, skyde den nødvendige kapitale i opstarten og lade min kone og mig drive den. Hvad kan der være af udfordringer ved dette? Hvad skal vi være opmærksomme på? Hvordan trækker vi løn ud til os? mm.

Mvh. Martin DH

ingen specielle ud over at svigerfar jo så har ansvar for virksomheden OG måske banker nægter at lege med hvis de følger det er ren stråmand og den virkelige person er i RKI

Ellers ikke udfordringer - lovpligtig arbejdskadeforsikring skal findes for den adm dir (svigerfar) og dig som ansat - og evt din hustru, og i ansættes helt normalt og lønnes helt normalt med skatteindberetning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Han får X% i udbytte, så ren stråmand er han vel ikke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin DH:
Hvad kan der være af udfordringer ved dette?

At du ikke ejer virksomheden. Du vil ikke bare kunne overtage den en dag uden at skulle købe den til den aktuelle værdi.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin DH:

Han får X% i udbytte, så ren stråmand er han vel ikke.

Han får penge for at lægge navn til administration og påtager sig juridisk ansvar - det er vist definitionen på en stråmand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)