Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV eller Enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg skal til at starte virksomhed og er i tvivl om hvilken virksomhedsform, jeg skal vælge. Privat Mindre Virksomhed eller Enkeltmandsvirksomhed.

Sagen er den at jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed tidligere, som jeg var nødsaget til at lukke grundet en 1 års udlandsrejse. Min omsætning lå og svingede lige omkring 50.000 kr., hvilket er grunden til at jeg denne gang overvejer en PMV form. Da jeg ikke har de store udgifter ift mit erhverv ville det også være rart at undgå hele momscirkusset der følger med en enkeltmandsvirksomhed.

Er der nogen herinde, der ved om man kan have udenlandske kunder i en PMV? Eller om dette kræver en enkeltmandsvirksomhed? For dette vil afgøre sagen med det samme.

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh Mia
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du være sikker på ikke at kommer over momsgrænsen for så får du moms på alt du har faktureret inden + bod som risiko

Dernæst betyder PMV at danske skal indberette betalinger som honorar på PMV nummeret til skat - og det kan være samme i en del udlande.

Du Kan sælge som PMV til udlandet men ikke varer ud af EU eller køb fra uden for EU - hvor der kræves import/eksport registrering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok - tak John. Jeg kommer helt sikkert til at sælge til kunder udenfor EU, der er tale om illustrationer og grafisk arbejde, så der er ingen egentlig fysisk vare. Men der skal jo ikke lægges moms på, når det er til udlandet, vel?

Det lyder dog som det er bedst at oprette en enkeltmandsvirksomhed, for at være på den sikre side. Desuden har jeg erhvervslokaler i egen bolig, som jeg gerne vil have fradrag for.

Ville du råde mig til en enkeltmandsvirksomhed på ovenstående grundlag? Eller hvad tænker du?

Mvh Mia
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)