Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af eventfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne godt tænke mig at starte et firma som udlejer lokale(r) til arrangementer, men jeg ved ikke hvordan man får fat i et lokale til at udleje for at komme i gang, hvor kompliceret det er eller endnu vigtigere - hvor meget det koster.
Det kunne være fedt, hvis nogen kunne hjælpe mig eller komme med nogle råd, jeg har nul erfaring inden for hospitality management og stort set ingen forhåndsviden.
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil advare dig om at det bliver enormt svært.

Du skal eje et/flere lokaler, og fylde dem 365 dage om året, ellers er der ikke økonomi.

Det er endnu vanskeligere, hvis der ikke er tilknyttet køkken og personale, så du kan bespise 250 personer som er til et eller andet kursus.

Uden køkken, er der ingen der gider bruge dine kursuslokaler...

Konferencelokaler er rimeligt dyre.. og de er med køkken.

Desuden er beliggenheden også afgørende, og parkering.

Der er mange kroer i Danmark, og de bliver flittigt brugt på dette område.

Det er finansielt pissebesværligt at drive nogetsomhelt, så snart der er madlavning involveret.

Hvad det koster ? millioner, noget som kroejere er i stand til at tjene op, fordi de er startet af en kok med forstand.

Hvis du bare er en pengemand og hyrer et par kokke til at klare sagerne, så kan vi se i Gordon Ramsays TV serie, hvorfor det altid går galt.

Det dummeste du kan gøre, er at starte på noget du ikke ved en skid om :)

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør her, jeg tror du er en ung naiv person, der griber efter en ide..

Den eneste måde du får et lokale, er ved at købe en ejendom hvor der er egnede lokaler.

Så derfor skal du starte med at kigge på markedet, hvad der er til salg.

Dernæst, er det en millioninvestering at bygge køkken.. og at hyre personale.

Og der skal være parkeringspladser, ellers er det dødsdømt.

Du kigger på en regning ihvertfald 7 millioner.

Det jeg ville sige til dig, er at man går som regel logisk ind i ting her i livet, fordi man gør noget man ved noget om og er god til det, og finder ud af at man kan leve af det.

Når man går "kunstigt" ind i noget, så dur det aldrig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)