Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulønnet direktør

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Jeg og min Kone vi ejer en Holdning (Aps) selskab og en driftsselskabe ( Aps)

Selskab kode : anden udlejning af boliger til privat.

Min kun hun ejer 50% og jeg ejer 50%, men kun jeg er direktør.

2. Kan direktør registreret som arbejdsgiver og ejer driftsselskabet 50% være ulønnet, men kun betale løn til medarbejderne?

3. Er det okay holdning selskab og driftsselskabe Addressen i vores private hus?
Eller det skal betal husleje til os og bagefter vi skal betale skat for husleje?
Vi bruger ikke nogle værelse som erhverv, og vi få ikke nogle fradrag fordi jeg bruger en værelse i vores hus som kontor for min arbejde.

3 Min medarbejdere nogle gange prøv at køre min Kone bil med vores private trailer, er det muligt at min Kone udlejning hendes bil til vores driftsselskabe? Jeg kan se at hus kan få 10.000kr fradrag som skatfri til udlejning hendes bil.

4. Jeg som direktør kører min bil nogle gange fra vores hus hvor også firma adresse til lejemålet, huset vores firma ejer , eller til at se og købe et hus til vores firma. Kan jeg få betalt for kørselsgodtgørelse som skatfri eller jeg udlejning min bil til min firma?

5. Om aktieudbytte, jeg ved at after selskab skat betal af 22%, så bagefter vi betal 27% som aktieudbytte.
Men jeg ejer 50% og min Kone ejer 50% så det betyder at vi kan få pr person første ca 48.500kr af 27%
Min kone 48.500 af 27% og jeg 48.500 af 27%, = total for ægtefællerg ca.97000? Og hvis vi få mere skal betal skat 43%?

Eller det er kun maks 48.500 for ægtefæller ?

Tusind tak for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

2 ja direktøren kan være ulønnet _ men har jo direktør ansvaret i virksomhed og- der skal findes en lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktøren uanset løn - og både drift og holding CVR skal være omfattet-  bod for at mangle 5000 kr per stk - Kan være deltid og begge kan være på samme police

3 ja OK at have adresse og i har så ikke problemer når I ikke tager fradrag

3 en gang til. Der er ikke fradrag for trailer/bil/hus eller andet ved udlejning til erhverv-  det gælder kun til private

4 Ja men for at få kørselsgodtgørelse i et selskab skal du have en helt reel løn samtidigt - ellers ikke https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html 

5 ja der er fradrag for udbytte per ægtefælle  det er 2 x fradrag  men  - først 22% og så 27% svarer helt til alm (bund)skat af løn ca 40% så tag løn først - med mindre I er i topskat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tusind tak for din svar :-).

1. Om arbejdsskadeforsikring jeg kontakt tryg forsikring og de registreret mig at jeg kun arbejder 10 time om ugen som ulønnet direktør på kontor / salg og service.

2. Om udlejning vores bil til driftsselskabe.
Vores bil er private med hvide nummerplader.
Jeg har læst på Skat at vi kan få bundfradrag 10200kr kan jeg kun få bundfradraget, hvis jeg lejer ud gennem et bureauet. Som måske Gomore app ( som FDM skrevet på deres hjemmeside)

Jeg tænker hvis jeg ligger min bil til leje i Gomore, og bagefter min firma leje den? Så min firma betale til Gomore og bagefter jeg få penge? Er det muligt?

Tusind tak igen for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

1 fint

2 dere er ikke bundfradrag ved udlejning til erhverv - heller ikke via krumspring - gomore eller andet som jo her ville være rendyrket skatteunddragelse - du er jo både ejer af det ene og det andet og der mangler helt armslængde. Lige så lidt som du kan lade selskabet købe ejendom og leje ud til dig selv via en mellemmand

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi John

Vi lige købt 3 hust, problemer vi har ikke købt en firmabil.

Så hvordan vi kan få vores penge tilbage når medarbejdere i firmaet bruger vores private bil til at købe materiale og kører til den til at reparere husene?

Når jeg kontakte Skat sidste uge, de sagde til mig at når min medarbejdere kører min bil så jeg kan leje min bil ud til min firma, men jeg ikke spurgt ham hvordan jeg kan gøre det?
så jeg vil ikke have nogen problemer i fremtiden med Skat?
Jeg altid betal min Skat og har aldrig haft problemer med dem, så jeg skal sikker at jeg ikke gør noget forkert.

Jeg også betale Afgift, forsikring og diesel til min bil så det er ikke fair at min firma kan bruge den for fri 😂😭😭🤔.

Hvad er bedst mulige?

Mvh. Moe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Moe Moe:

Hi John

Vi lige købt 3 hust, problemer vi har ikke købt en firmabil.

Så hvordan vi kan få vores penge tilbage når medarbejdere i firmaet bruger vores private bil til at købe materiale og kører til den til at reparere husene?

Når jeg kontakte Skat sidste uge, de sagde til mig at når min medarbejdere kører min bil så jeg kan leje min bil ud til min firma, men jeg ikke spurgt ham hvordan jeg kan gøre det?
så jeg vil ikke have nogen problemer i fremtiden med Skat?
Jeg altid betal min Skat og har aldrig haft problemer med dem, så jeg skal sikker at jeg ikke gør noget forkert.

Jeg også betale Afgift, forsikring og diesel til min bil så det er ikke fair at min firma kan bruge den for fri 😂😭😭🤔.

Hvad er bedst mulige?

Mvh. Moe

du kan leje den ud - siger bare der ikke er bundfradrag for lejen fra privat til erhverv. Du kan givet fratrække konkret diesel og evt % af udgifter - efter nøje kørebog og sær-regnskab - men det er noget rod. Du vil også let kunne få problemer hvis skat kan mistænke medarbejderne kører privat i hvidpladebilen - for så er der skat af fri bil for dem - så det er i mine øjne ikke en god konstellation. Overvej en billig gulplade bil evt.

eller kør selv i den - men her kan du ikke som ulønnet får kørepenge  -eller - få medarbejderne til at bruge deres egen bil og betal dem kørepenge sammen med en reel løn. De er vel ikke også ulønnede og kørepenge kan jo evt være attraktivt for dem.

Vent på andre - eller gå til en aut revisor og få en bedømmelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi igen

Jeg kan se at det bedste at jeg køb en billig gulplade bil.

Tusind tak for hjælpen.
You are a kind person :)
Har en daglig aften
Mvh. Moe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, hvor fremgår det at bundfradrag ikke kan bruges ved udlejning af bil til erhverv? At gøre forskel på udlejning til private eller erhverv giver ingen mening i forhold til beskatning af indkomst og tilsvarende fradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

@John, hvor fremgår det at bundfradrag ikke kan bruges ved udlejning af bil til erhverv? At gøre forskel på udlejning til private eller erhverv giver ingen mening i forhold til beskatning af indkomst og tilsvarende fradrag.

godt spørgsmål - det mener jeg er besvaret masser af gange sådan herinde fra revisorer - bl.a. i forbindelse med hvis man som boligejer vil leje ud til sit firma, hvor hele huslejen bliver beskattet - (og fradrag alene for husskatter % vis og evt forbrug i %) - og

Samme svar fik jeg fra skat i forhold til - leje en bil erhvervsmæssigt af feks af ens forældre (ikke samme hussstand) - at forældrene ville få skat af hele beløbet når det var udlejning til erhverv. 

Venter gerne spændt på det hele tiden har været galt eller blev det ved lovændringen 2019. Må mit firma leje naboens bil - han fakturerer med statenst takst og jeg trækker den fra som udgift når jeg betaler og han trækker fradrag for - ikke bare faktiske omk. men et bundfradrag 10.200 helt uden skat og så vist kun 40% af beløbet der overstiger bundfradrag - til beskatning ved udlejning af egen bil til et firma (ex ens eget)

 
Mener det gennemgået her https://www.amino.dk/forums/AddPost.aspx?ReplyToPostID=1843121&Quote=False MEN er det nye regler 2019 som faktisk nu tillader bundfradrag - hvis jeg udlejer min private bil til mit erhverv - så f.eks mit IVS kan betale mig 10.200 for at leje min private bil med fuldt fradrag for selskabet uden jeg selv beskattes af 1 krone + derefter kun skat af 40% af indtægten - for så løser det da de fleste problemer for folk i selskaber der ikke må få kørepenge -fordi de ikke har løn. Fuldt fradrag i mit selskab - og først 0 af 10.200 og så kun 40% af resten er jo langt bedre end løn (selv om bilen jo så kører)

Så tager man bilen i ens IVS / APS, og betaler sig selv 3,53 kr per km i leje F:EKS- ved at man privat fakturerer den leje til ens IVS - og op til 10.200 kr skattefrit - og vel derefter faktiske udgifter som fradrag og kun 40% af indtægten over 10.200 til skat - resten skattefrit - men alt sammen med fuldt fradrag for mit IVS - ApS.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker bare, at der med virkning fra 1. januar 2019 trådte nye skatteregler i kraft ved privates lejlighedsvise udlejning af deres biler. Der er et bundfradrag på omkring de 10.000 kr om året. Den private vil så efter endt brug af fradrag kunne trække 40% fra den del der overstiger bundfradraget og så beskattes den private af de resterende 60%.....

Jeg er simpelthen ikke nogen steder - heller ikke på SKAT's hjemmeside - stødt på at der ikke kan lejes ud til erhverv. Situationen hvor er det er mellem hovedaktionær og firma må så naturligvis gælde reglerne om arms længde.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)