Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - på et marked hvor der er hård konkurrence

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har siddet og puslet med tanken om at oprette en webshop længe.

Den kan ikke drives som en hobby, men der skal investeres i SEO og markedsføring fra starten af - men her begynder mine spørgsmål så:

- Hvorfor har iværksættere lysten og gnisten til at starte en webshop, som ofte er i hård konkurrence med webshops, som er meget lig hinanden?

Jeg har umiddelbart tænkt mig at starte webshop på et hobby/fritidsområde, hvor der er mange webshops (nogle proffesionelle og store, nogle ikke), og skille mig en smule ud på produkt, men ellers ligner det jo i grove træk hinanden.

Har du startet webshop, på et område med meget konkurrence er jeg meget interesseret i at høre fra dig.

Har du ikke startet webshop, på baggrund af lignende overvejelser, er jeg ligeledes meget interresseret i at høre fra dig.

På forhånd tusind tak for at dele jeres erfaringer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

sandt at sige, så starter mange med hovedet lidt under armen. Uden at have lave markedsundersøgelse af OM de på nogen måde kan konkurrere på det marked de vil ind i, og helt uden realistisk forventing til salg i antal, returvarer (værst i beklædning normalt) - omkostninger til betalingsløsninger, drift og og og

Man skal bruge megen tid på at analysere markedet, kende konkurrenterne og deres priser rigtigt godt og forstå hvad omkostninger man løber ind i og hvordan man vil håndtere, ofte op til 40% returvarer i visse brancher https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)