Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til det at gå fra national til international webshop.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen der har nogle gode bøger, erfaringer, råd, vejledninger, artikler eller andet om det at gå fra national webshop til international webshop?

Mvh.

Fra Ørestad
Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 53
Fra  visibility.group Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten sikker på at John Hannover er super kompetent på det punkt her! :) 

visibility.group | SEO løsninger | Tekstbureau | Reklamefilm | Grafisk design

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

webshops hører ikke til det jeg mest om desværre - men prøver med det jeg ved -

Hvis man skal gå international, så skal man virkeligt have noget at byde på. Der er så hård webshop konkurrence alle steder, og alle ønsker at købe fra en lokal shop i deres eget land - både for returvarer (som for en del f.eks tøjshops kan være 40% da folk køber for at prøve sig frem) og for en evt tvist, som jo for en dansker er langt lettere med forbrugerombudsmand, fra en dansk shop, end fra en Tysk.

Tilsvarende vil en person i USA have langt bedre muligheder for at løse problemer ved at købe fra en shop i USA frem for en dansk - og leveres varen så tilmed direkte i USA fra uden for USA, så personen selv står for told og indfortoldning - og retur til??

Endeligt skal man være opmærksom på, at reglerne for hvornår man skal være registreret - dels i EU - dels i lande udenfor - herunder USA, hvis man optræder på landets sprog og som man er en USA shop.com via nettet.

Med alle de advarsler, så er der ikke skygge af tvivl om, at forskellen på f.eks tyskland med 70 mio mennesker og DK med 5 mio, markedsmæssigt er utroligt interessant, bare man gør sig klart, at man virkeligt skal have nogle produkter der kan skille sig ud, som produkt, pris eller service - så man kan få folk i udlandet til at få øje på en.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Adam

Mange af vores webshop-kunder bruger Makes You Local (https://www.makesyoulocal.com/) som rådgivere ift. ekspandering til nye markeder. De er super dygtige, dedikerede eksperter på området og har hjulpet flere både DanDomain og Smartweb kunder (bl.a. fx Bodylab.dk) med at ekspandere til udlandet! 

Prøv at tage fat i dem, og hils gerne fra os :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København
Tilmeldt 5. Jul 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam, 

Mit bedste råd må være, at du tager en snak med en eller flere eksperter inden for markedsføring i de lande du vil ind i, for at få afstemt dine forventninger og budget til opgaven. 

Som det bliver nævnt, er rigtig mange brancher meget konkurrenceprægede, hvorfor det vil kræve et stort budget. Jeg kan være bange for at du kommer til at brænde fingrene, fordi du ikke afsætter nok penge og dermed ikke kommer i mål med internationaliseringen. Men bruger en masse penge på at komme halvvejs. 

At oversætte hjemmesiden og få en advokat til at se på det juridiske er én ting. Den mest vanskelige del, tror jeg helt klart bliver markedsføringen og salget. Så her skal du have en skarp plan.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)