Rabatkode på mad i Bilka - Side 1 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Rabatkode på mad i Bilka

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 59
Tilmeldt 7. nov 12
Indlæg ialt: 16

Skrevet 03-07-2019 kl. 12:28

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at skabe en ebog som handler om vægttab. Så tænker man straks, ja endnu en! Men denne ebog skal gøre op med tanken om at vægttab kun handler om mad, viljestyrke og motion – og sætte fokus på den psykologiske faktor i et vægttab. At måden vi spiser på og vores følelser og tanker er tæt forbundet. Så ofte skal man kigge på sin fortid og sine spisemønstre før man kan knække koden til at langvarigt vægttab.

Ebogen kommer bla. til at indeholde opskrifter. Jeg har derfor overvejet om man kunne lave et samarbejde med f.eks. Bilka som kunne give en rabatkode på 30-50% på madvarer ved næste køb.
I min optik vil det alligevel være en overskudsforretning for Bilka, da folk stadig vil købe alle deres non-food varer og de ville få en masse kunder ind som normaltvis ikke ville handle i Bilka.

Inden jeg kaster mig ud i at kontakte de rette personer omkring mit projekt, ville jeg lige spørger de klogeste hoveder jeg kender til råds. Er det kun i mit hoved at det virker som en god ide? Er der noget jeg ikke ser?

Amino-karma 659
Tilmeldt 4. mar 11
Indlæg ialt: 233

Jan
Fra SIDWAVE
Skrevet 03-07-2019 kl. 12:31

Hvorfor skulle Bilka give varer billigere væk, for at du kan sælge en bog ?

Jeg kan ikke få øje på ideen, før du giver Bilka noget igen!

Amino-karma 59
Tilmeldt 7. nov 12
Indlæg ialt: 16

HeidiMarie
Skrevet 03-07-2019 kl. 12:40

For det første vil vi betale for al markedsføringen af ebogen, og det giver derved også Bilka markedsføring. Måske de ville bruge muligheden for at sætte fokus på deres nye to-go koncept.

Derudover vil Bilka få mange kunder ind i butikken, som måske normalvis ville handle i en discountkæde. De vil ikke kun handle madvarer men også non-food og der vil Bilka få en indtjening som de ikke ellers ville have fået. Så ja, de mister penge på deres madvarer men hvis alle køb alligevel ender med at give penge i kassen er det jo overskud de ellers ikke ville have fået.

hvad man taber på gyngerne, vinder man på karrusellen..

Jan:

Hvorfor skulle Bilka give varer billigere væk, for at du kan sælge en bog ?

Jeg kan ikke få øje på ideen, før du giver Bilka noget igen!

Amino-karma 2.026
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. aug 12
Indlæg ialt: 471

Henrik
Fra Happykids
Skrevet 03-07-2019 kl. 12:57

Hej,

Først, alt held og lykke med bogen, lyder spændende :)

Ligesom Jan, kan jeg hellere ikke se hvad Bilka vil få udad sådan en aftale? Men hvis du vil den vej, så skal du nok være forberedt på, at Bilka gerne vil se nogle tal på, hvor mange du regner med køber din bog, over hvor lang en periode? Rå økonomi tæller :)

Bilka har allerede masser af kunder og et kæmpe markedsting budget, som kun få kan følge med i.

Den del af ideen, hvor du forslår at Bilka skal udnytte muligheden, for at sige sund kort = To go = Let i Bilka, den lyder spændende. Men igen, Bilka er kæmpe stor, taler vi 3-4000 kunder, fordelt over landet, så er det nok ikke dig de kigger efter.

Siger ikke at det er umuligt, men du skal være knivskrap på ideen, masser af vinkeler, branding af både bog og Bilka, estimat på hvor mange kunder det vil give, hvilken non-food varer vil en kunde, der har læst en bog om sund kost købe med? Bruger du noget bestemt køkkenudstyr (som kan fås i Bilka?) - Alt så noget. Der er sikkert mange flere punkter og det vil kræve et stort forarbejde.

Håber mine tanker giver mening og at de kan bruges :)

Du skal i hver fald have held og lykke herfra :)

VH

Pete45

Amino-karma 1.175
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. jul 12
Indlæg ialt: 261

Anders Jytzler
Fra Hype Media
Skrevet 03-07-2019 kl. 13:34

Synes det lyder som en god ide. 50% lyder måske lidt voldsomt, men det er vel heller ikke så vigtigt præcis hvor mange % man sparer.

Er der en grund til at det skal være en ebog og ikke en fysisk bog?
Nu kan jeg kun snakke for mig selv - og det er der jo ikke så meget data i - men jeg har alle mine kogebøger/opskriftsbøger/printet stående fysisk i mit køkken.

Anders Jytzler fra webbureau www.hype-media.dk

Amino-karma 1.175
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. jul 12
Indlæg ialt: 261

Anders Jytzler
Fra Hype Media
Skrevet 03-07-2019 kl. 13:35

Har lige en tilføjelse til mig selv.

Man kunne gå skridtet videre - hvis det skal være en ebog - og lave links i ebogen til en side i Bilkas webshop, hvor man kan købe alle ingredienserne til opskriften med ét klik. Se dét er fandme smart. Ansæt mig. Og alle ingredienserne skal selvfølgelig linke indtil et relevant produkt på Bilkas to-go webshop.

EDIT: Okay, jeg kan læse at jeg bliver meget kommerciel nu. Ved ikke om det var det der var meningen med din bog.. :-D

Anders Jytzler fra webbureau www.hype-media.dk

Amino-karma 177.536
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.756
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 03-07-2019 kl. 19:48

Tal med Bilka - men jeg har meget svært ved at se Bilka støtte dit site ved at tilbyde rabat til dine brugere. Dels fordi det er noget rod ved kassen, dels fordi de jo nærmest dermed siger god for alt du skriver og vel teoretisk kan hænges op det i shitstorm i pressen mm - hvis du skriver noget kontroversielt. 
Jeg kan slet ikke se Bilka gå ind i det uden fuld kontrol med det skrevne og som del af eget koncept - men ring til dem og skaf dig et møde

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :