Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af igangværende hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle på Amino

Vi er blevet tilbud at købe en igangværende webshop, som også har en fysiks forrentning idag. De kræver 300.00,- for selve webshop delen - uden varelager. 

Jeg driver i dag selv en fysisk forretning, men har ingen webshop - dette kunne da godt have interesse - jeg vil dog lukke deres fysisk butik, og kun drive hjemmesiden videre. 

Jeg skal have møde med dem mandag morgen ( er lidt sent ude med dette) - Hvad skal man være ekstra opmærksom på ved en webshop.

Jeg har tjekket næste alle deres ord, via startpage, for at se hvad rank de har på Google

Det er ikke en top side, men en middel side. 

Jeg kan se at rigtigt mange steder ligger de nr 1 via google ads. 

Hvad ville i vælge idag? Seo frem for ads? 

Jeg ved godt at ads koster penge, men det er en nem måde at komme til at ligge nr 1 eller 2 på.

Er der nogle herinde som både ligger i toppen via seo og på ads? og hvad giver mest for jer? 

Den har været i gang siden 2011/2012. 

Virksomheden som vi skal opkøbe, giver idag en omsætning på ca.  mio (2,5-3 via webshop - og resten i butikken) 

De har et årligt overskud før skat

2017 - 128.000 kr. 

2018 - 68.000 kr. 

De vil have 300.000,- som det ser ud nu her.  Dette er dog kun opkøb af webshop, navn og hosting. (da han selv vil lukke butikken) 

Jeg har fået at vide de har 400.000 i årlig husleje, dette kan jeg spare, da jeg allerede har lokaler til dette. 

I dag er de 2 ansatte til at styre webshop og butik. jeg skal kun have en ansat til at pakke, hvilket betyder jeg kan spare en ekstra lønning, da vi er mandskab nok til at kunne tage os af webshoppen

Hvilket skulle frigive ca 650.000 om året. 

Men det kommer an på hvor meget butikken giver at overskud i forhold til webshoppen. 

Er der nogle med erfaring i at opkøbe igang værende webshop, som har nogle gode råd og tips.? 

Noget man skal være ekstra opmærksom på. 

MVH

Christian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bare helt kort - Du skal ikke indgå en handel med så kort frist til due- diligence - og 300.000 kr for overskud 68.000 der er i nedadgående trend er dyrt i forhold til selv at starte en frisk - Samtidigt beskriver du for lidt til at vi kan svare begavet - men jeg går i alle fald ud fra, at du ikke overtager CVR nummeret - men kun en webshop uden lager for de 300.000 kr Jeg ville ikke hugge til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ikke købe nu

du skal granske det samlede regnskab, og identificere hvor deres overskud, og tab kommer fra

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Ift. køb og salg af hjemmesider, så har jeg desværre ikke så meget at byde ind med ift. hvor meget overskud der skal være kontra pris.

MEN ift. Google Ads og SEO, kan jeg byde ind her.

Det der med at sige enten Google Ads eller SEO er altid en svær debat at tage da de som oftest går hånd i hånd. Er teksterne på hjemmesiden dårlige, landingssiderne uoverskuelige og hjemmesiden langsom, går det også ud over din Google Ads. Her kommer det til udtryk i dyrere klikpriser og/eller at man slet ikke bliver fundet fordi kvaliteten af hjemmesiden er får dårlig.

Så jeg ville ikke vælge én frem for en anden, men sørge for at der man har begge ting med i sin markedsføring. Man kan selvfølgelig fokusere mere på den ene frem for den anden og der er det et spørgsmålet om hvad ambitionerne er. Fokuserer man på Google Ads, så er det her og nu, men hvis det er SEO er den den længeresigtede strategi.

Så anbefaling er, at man ikke vælger den ene frem for den anden, men tager begge ben og gør op om der er noget man vil fokusere mere på end andet. Har du behov for det så kigger jeg det gerne igennem og tager en snak om hvad jeg ville råde dig til fremadrettet. Også ift. hvor hjemmesiden ligger organisk.

Tag fat i mig på nick@advedia.dk eller 42 33 64 24, hvis du har behov for det :-)

Uanset hvad ønsker jeg held og lykke med det!

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Fra  BabyBob IVS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det ret dyrt mindre det er et meget kendt brand, som har masser af søgninger på mærket alene. Især når du siger de ikke ligger godt til organisk på mange søgeord eller der er noget særligt over webshoppen. Ofte kan du få lavet en helt ny og moderne webshop for under 30.000.
Adwords kan du få sat op for under 10.000,-

Det som så tager tid, kan være at få lagt produkterne ind. og få lavet lidt kvalitets SEO til siden.

Fra Odens
Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu er det super svært at vurdere når man ikke ved hvilken side det drejer sig om.

Det kan godt være godt givet ud at betale så meget for den afhængigt af hvordan sidens SEO er. Der er rigtig meget arbejde i at få SEO op og kører og skabe værdi til siden. En god solid linkprofil kan f.eks. tage år at opbygge. Og jo ældre domænet er jo bedre er det også. Så der en masse aspekter at vurdere ud fra. Jeg ville for alt i verden helst have en side mens anciennitet hos Google hvor der er brugt flere år på SEO arbejdet end at starte forfra.

Jeg giver gerne siden et kig ift. linkprofil og generelt SEO, hvis du vil have en vurdering af det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)