Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af udlejningsvirksomhed (øvelokaler)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ny her og står med en mulighed.

Vi overvejer at købe et hus (privat) med et mellemstor værksted tilknyttet.
Da jeg spiller en masse musik i fritiden og altid har drømt om mit eget øvelokale, og at starte virksomhed, overvejer vi at købe, oprette en enkeltmandsvirksomhed og ombygge værkstedet med 4 øvelokaler der så kan lejes ud. Jeg har en del kontakter der ved hvordan sådan noget skal gøres og kan en masse selv. Vi estimere en ombygning til 400.000 og en indtægt på 200.000 om året når der er fuldt booket.
Mit problem er at vores privat økonomi ikke kan bære lånet til huset. Vi kan låne 800.000 under det det koster og så kommer de 400.000 oveni. Altså 1,2Mdkk short.

Hvordan finansieres denne ide bedst ?
Kan man tage et lån delvist privat og delvist til virksomheden (de 1,2). Vil banker overhovedet låne 1,2 til virksomhedsstart mod en tilbagebetaling på 6 år ? (Det kan jeg bare spørge min bank om men jeg leder selvfølgelig efter guldsvar til spørgsmål jeg ikke kender).
Er det skattefrit hvis lejeindtægterne går direkte til afbetaling af virksomhedslånet eller skal man først betale skat af overskuddet og derefter afbetale på lånet ?
Er der nogen herinde der har erfaringer med noget lignende ?

Al input vil være lækkert ! Jeg har ikke startet virksomhed før ;-)

Vh Joas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber I privat - og lejer i så ud til erhverv - er der ikke bundfradrag mig bekendt - det er der til privat udlejning

Jeg tror ikke banker finansierer jeres virksomhed uden fuld sikkerhed

Joas Lyng:
Er det skattefrit hvis lejeindtægterne går direkte til afbetaling af virksomhedslånet eller skal man først betale skat af overskuddet og derefter afbetale på lånet ?
nej lån giver ikke fradrag for afbetaling - det er bare penge fra bank til gæld - kun renter er der fradrag for - afdrag påvirker ikke skat - og her bør I klart gå til en revisor og høre om vi taler VSO eller vi taler et ApS - men igen - banken må I ikke forvente låner penge til ombygninger uden 100% sikkerhed

Lyder ret højt med 200.ooo leje indtægt for 4 øvelokaler - ud fra de bands jeg kender - 50.000 per år er nok højt, men hvis de kan øve samtidigt og ikke forstyrrer hinanden lydmæssigt - så måske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)