Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynder kaster sig ud i webshop - Wordpress, Shopify, andet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en idé til en webshop. Det skal være en meget simpel webshop med ét enkelt produkt. Og jeg har i sinde at kaste mig ud i det selv (i hvert fald forsøge til en start). 

Jeg besidder ikke den store viden om at kode. Så jeg er ude i at forsøge mig med en form for website builder. Jeg har leget lidt med Shopify, og her kan jeg sagtens bygge en webshop op med produkter og ellers relevante tekst-tider, etc. Det jeg er mest usikker på er, at få implementeret betalingsmodul, hvilket jeg ikke har nogen ide om hvordan foregår, men har som sådan heller ikke undersøgt det. På baggrund af sidstnævnte, leder jeg efter den "nemmeste" løsning ifm. integration af dette. Hvilken "platform" (i.e. wordpress/shopify/andet(?)) bør jeg benytte til at opbygge min webshop, idet jeg er rookie?

SEO o.lign. er til en start ikke vigtigt. For nu ønsker jeg blot hjælp til ovenstående, så jeg har et sted at starte, så jeg kan se om det er noget jeg er i stand til selv, i en free trial periode ved hhv. Shopify eller Wordpress.

Inden der bliver foreslået, at jeg bør få hjælp af nogle der kan finde ud af det; det er muligt at det bliver løsningen. Men jeg vil gerne forsøge selv først.

På forhånd tak. 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken løsning der er den rigtige for dig kommer an på en hel masse ting.
Eks. Hvor meget kontrol vil du have? Hvis det er meget så er det nok en WordPress løsning vi er ude i.
Ellers kan du jo lige så godt fortsætte med shopify hvis du ikke gider at bestemme al ting selv.
Og derudover så er det således at hvis der er en eller anden funktion du syntes mangler så er det nemmere og billigere at udvikle til WP end shopify.

Det var så mine 2 cents

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tag et kig på enten DanDomain Webshop eller SmartWeb Webshop. Det er vores to webshop-produkter, som er bygget med udgangspunkt i, at det skal være nemt at starte op, men samtidig understøtte rejsen hvor din webshop vokser. Hent en gratis prøveperiode og se, hvilket der passer bedst til dig. 

Begge er dybt integreret med vores eget Betalingssystem - så det kræver sådan set bare en indløsningsaftale med NETS, så er du klar til at gå i gang. Udover betalingssystemet er der 100-vis af andre apps og plug-n-play integrationer, som gør det nemt at udvide og tilpasse shoppens funktionalitet til det, som du skal bruge - uden at kode noget selv.

En af fordelen ved at vælge os over et udenlandsk eller open-source system er, at du kan ringe til både vores konsulenter og kundeservice alle hverdage fra 8 - 16, og på e-mail til kl 22. 

Det står dig selvfølgelig frit for selv at sætte det hele op, og du har da også fuld designfrihed. Får du alligevel brug for hjælp, er både vi og vores samarbejdspartnere imidlertid klar 👍

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

PrestaShop el. Magento! :) De to er klart de bedste i min mening...

Vh,
Erdal

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som startup, nybegynder osv. vil jeg klart starte med Shopify.

Den er væsentligt mere tidssvarende og åben end dine alternativer som Scannet og Dandomain.

En Lean Startup approach: Kom igang, få noget erfaring, tilpas, repeat.

Shopify har også en markant større muskel til videre udvikling af features (flere penge)

vi, www.kammalou.dk, er særdeles skarpe på magento. Men det ville være et uklogt valg som nybegynder og et beskedent budget.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for alle jeres inputs!! 


Jeg glemte måske at tilføje noget ret væsentligt, nemlig at mit budget er meget begrænset. Og jeg bliver nødt til at holde omkostningerne så meget i bund som muligt, i hvert fald i starten. Så min umiddelbare konklusion er, at forsøge at kaste mig ud i Wordpress, idet abonnement for en platform som Shopify, Dandomain el.lign. ville betyde rigtig meget at være foruden. 

Hvor finder jeg mon en guide, hvor jeg step-by-step kan se hvordan et betalingsmodul bliver implementeret i Wordpress? Jeg er indforstået med at jeg skal have aftale med hhv. NETS og udbyder af betalingsløsning, men det er selve implementeringen af modulet så det bare spiller, i Wordpress, jeg mangler viden omkring.

Hvordan får jeg det ind i Wordpress når jeg har styr på aftaler med de to førnævnte? Får jeg en unik kode af NETS som min udbyder af betalingsmodul skal have, og så giver de mig adgang til modullet, som giver sig selv i Wordpress (m. WooComerce plugin antager jeg) hvordan jeg sætter ind - eller hvordan? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får brug for en gateway som f.eks. Quickpay. Det er deres modul du installerer i Wordpress hvor du så kan indtaste dit indløser id.

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Du får brug for en gateway som f.eks. Quickpay. Det er deres modul du installerer i Wordpress hvor du så kan indtaste dit indløser id.

Er gateway det samme, som når jeg bruger udtrykket betalingsmodul/betalingsløsning? F.eks. Scanpay eller Pensopay? 

Eller skal jeg, udover Scanpay/Pensopay (eller nogle af de andre) også bruge en såkaldt "Gayway" ?

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

pyha! det du sparer ved at vælge Wordpress istedet for Shopify, kommer du jo meget hurtigt til at betale  til betalingsløsningen og sikkert mere til?! Shopify har integreret betalingsmodul, - dog ikke Dankort, men altså Mastercard og Visa. 

Eneste anke jeg har mod Shopify er at layoutet i betalingesdelen er knapt så elegant og stramt som på flere andre, f.eks. DIBS, men det er dog acceptabelt. Men altså det kan godt bliver et kæmpearbejde hvis du skal til at implementere betalingsmodul til Wordpress, - og der mangler generelt gode guids for newbies hvis der er noget som går galt. 

Jeg ville prøve Shopify og så istedet bruge energien på at  få dit produkt markedsført, og så få proffesionelt hjælp til at skifte til anden betalingsplatform hvis produktet bliver en salgssucces.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Pensopay er så vidt jeg ved gateway+indløsning i en løsning, men du kan sikkert godt anvende deres løsning hvis du har en nets aftale i forvejen.

Gatewayen er nødvendig da den står for datakommunkationen af dine kunders kreditkortoplysninger. Det kræver et sikker setup, og bør ikke gå gennem din webserver. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)