Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding-sel. i udlandet. Fordele og ulemper?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg har en række forretningsidéer i hovedet, men vil gerne skatteoptimere fra starten. Så tænker jeg hvad er den mest fordelagtige holding-konstruktion til at starte med som udgangspunkt? Jeg ved at en række selskaber har holdingen placeret i feks Luxembourg eller Cypern af skattemæssige årsager, da overskuddet bliver beskattet lavere eller slet ikke ift Danmark. 

Men hvad er fordelene og ulemperne cirka når man er nystartet iværksætter ift at placere holding i udlandet og driftsselskaberne skal så være i DK allesammen. 

Det nemmeste er jo at starte hele molevitten i DK, men vil det som udgangspunkt ikke altid være en fordel at starte det i et andet EU land end DK? 

Kræver det at man er borger i det pågældende land eller kan alle EU-borgere stifte holding i ethvert EU land som udgangspunkt?

Og dem af jer der har erfaring med den slags selskabskonstruktioner, hvad er jeres gode råd ift at få det hele til at spille? 

Kan forestille mig at det er omkostningstungt og jo større selskab du har jo større fordel, omvendt jo mindre du er jo dyrere og besværligt. 

Jeg vil google lidt rundt, og ved at det er en del som hjælper med den slags konstruktioner, og som kan rådgive og sælge pakker hvor alt er inkluderet i en startpakke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan stiftet selskab i det land de vil efter det lands regler også di i Luxemburg

drift skattes i DK i alle fald - jeg tror ikke på nogen måde din omkostning og adm vil retfærdiggøre det, men du skal via revisor og har det gennemgået meget mere præcist ud fra mange flere oplysinger

Som udgangspunkt sparer holding ikke penge for de danske selskaber overhovedet, men kan give andre fordele - dog mod andre ulemper - omkostninger og andet

Mange ide magere fokuserer meget på skatteoptimering som var de Egon - og for lidt på selve det at skabe et overskud overhovedet - men få en meget mere konkret vurdering hos dygtig revisor - evt fra et af de større huse med international erfaring i holding i div lande

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

@John  Er det ikke rigtigt forstået at selskabets(drift) altid flyttes og beskattes der hvor holdingselskabet hører hjemme? Er det ikke stadigvæk sådan det foregår? Så er der den del omhandlende overskuddet hvor det derefter skal flyttes hen. Det vil så være ulovligt eller en omgåelse af skattelovgivningen hvis man har holdingen i et andet land, men dette udelukkende har til formål at flytte skattebetalingspligten, selvom ejer bor i samme land som driftselskaberne ikke? 

Andre herinde der har erfaring med at drive selskab i forskellige lande, hvor holdingen er skatteoptimeret og hvor driften ligger i feks Danmark eller et andet land? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

na - mig bekendt beskattes drift i det land driften sker - og så kan overskud efter skat flyttes til holding - men drifts skat ændres ikke ved at holding ligger i et andet land. Selskabskat følger landet driften ligger i med alt jeg ved. - Det som visse store selskaber så beskyldes for - med rette og urette på skift sikkert, er at fakture omkostninger som bringer dansk resultat ned - men udgangspunktet er - at selskabsskat retter sig efter hvilket land drift foretages i og flyttes ikke ved at man har 2 drift i DK med holding i Luxemburg - - sambeskatningen til holding mener jeg kun gælder - national sambeskatning  men vent på andre

Hvis det var så let - så tror jeg alle danske selskaber næsten havde holding i andora eller luxemburg :) 

Hvad angår drift i flere lande, har der været EU sager, M&S  f.eks vedr ret til at trække underskud fra i overskud i samme koncerndrift i EU - men det mener jeg ikke vedr selve det at have holding i lav-skatteland og drift i DK - Der kan vælges international sambeskatning ved drift i flere lande - efter specielle regler - men det er en anden sag en holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke også kun 20% af alle danske selskaber som rent faktisk betaler skat af et overskud? Bliver der netop ikke flyttet rigtigt meget rundt på overskud for at skatteoptimere/undgå at betale så meget skat som muligt? Så er der også en del hvor der overskud er løn og det er så det, en masse enkeltmandsvirkshomeder som feks pølsevogne og små butikker etc. 

"Moderselskabet kan skattefrit modtage udbytte fra det datterselskab, der kører driften af virksomheden."

Hvordan skal det forstås John? Al overskud bliver vel først beskattet i moderselskabet, så hvorfor skulle det ikke gøre en forskel hvor moderselskabet ligger? Mig bekendt indgår alle datterselskabers drift i et samlet koncern/holding regnskab ikke? Hvordan hænger det sammen med det du skriver? Hvis feks holdingselskabet holder til i Luxembourg hvornår eller hvorfor sker skattebetalingen så i Danmark? Jeg har læst en del om det før angående virksomhedsdrift og momsbetaling og regnskab osv,  men på beskatningsdelen er jeg ret grøn. 

Planen er at købe noget konsultationstid hos diverse rådgivere, som har ekspertisen indenfor skatteret og skatteplanlægning men mit indtryk er også at det koster gevaldigt meget, vi snakker vel 10-50.000 minimum i udgifter hvis de koster 1000-3000kr pr time normalt. 

Har læst en del på https://ivaekst.dk/vaekst/0/3/2/4/holdingselskab

Der er rigtigt mange gode punkter vedrørende opstart af selskab og hvad de forskellige virksomhedsformer indebærer og så videre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JensHansen19:
Men er det ikke også kun 20% af alle danske selskaber som rent faktisk betaler skat af et overskud?
ingen anelse - men du virker fanget i en tro på at det er let at undgå skat

JensHansen19:
Al overskud bliver vel først beskattet i moderselskabet, så hvorfor skulle det ikke gøre en forskel hvor moderselskabet ligger?
fordi der er forskel på national og international sambeskatning og skat beregnes ud fra driftsland

JensHansen19:
Planen er at købe noget konsultationstid hos diverse rådgivere, som har ekspertisen indenfor skatteret og skatteplanlægning men mit indtryk er også at det koster gevaldigt meget, vi snakker vel 10-50.000 minimum i udgifter hvis de koster 1000-3000kr pr time normalt
  rådgivninger om drift i DK og holding i Luxemburg - kommer let at koste dine 10- 50 t - og også meget mere -+ adm koster a h til - MEN du vil spare meget samlet - ved at få de rigtige råd fra start

Hvorfor tror du, at ikke 90% af alle DK drift har holding i Luxemburg??? Tosser hele banden??

Andeprøven: Hvis den går som en and, ligner en and og rapper som en and - så er det nok en and

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der rent faktisk driver virksomhed på denne måde der gerne vil give deres besyv med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

JensHansen19:
Men er det ikke også kun 20% af alle danske selskaber som rent faktisk betaler skat af et overskud?

For 2017 var det 29%. Det tal inkluderer sambeskatninger, hvor der jo kun indsendes en selvangivelse for sambeskatningen. Tager du alle selskaberne fra sambeskatningerne med så er det reelle tal 42 % af selskaberne i Danmark som betaler SKAT.

Omvendt er der så 58% der ikke betaler men det et et tal som også dækker over eksempelvis inaktive selskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
det et et tal som også dækker over eksempelvis inaktive selskaber.
og desværre - over masser af selskaber som har underskud - og små selskaber hvor ejer trækker alt ud som løn hvert år - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.ditselskab.dk/mere-info/kan-jeg-bo-i-dk-og-drive-min-virksomhed-via-selskab-pa-malta-bade-ja-og-nej

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)