Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed i DK, når man ved man vil flytte til udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation at jeg skal flytte til Sverige indenfor maks 2 år, hvor jeg vil drive virksomhed med kunder i Danmark, Sverige og evt andre lande.

I mellemtiden vil jeg være selvstændig i Danmark.

Hvordan håndteres det bedst i forhold til at flytte virksomhed (eller aktiviteter) til det svenske firma, når den tid kommer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Komplekst - Du bør givet gå til revisor - men du skal vel stifte som ApS - eller tilsvarende AB type i Sverige direkte. Ved sidste skal du ikke flytte noget selskabsmæssigt, men der er som heller ikke noget i vejen for at bo i S og drive dansk ApS
Enkeltmands vil være lidt tosset da det generelt kræver dansk bopæl og personskat

Ved fraflyt kan der være alle mulige skatteaspekter, havelågebeskatning - spørgsmål om evt i overgang dobbbeltbeskatnings overenskomst - så jeg ville klart ofre en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis antager at man starter et udenlandsk Limited Company med fx 1000 kr i kapital. Og herefter fraflytter Danmark.

Går selskabet under bagatel grænsen for havelågebeskatning, nu når selskabet er nyt og stiftet for 1000kr? Kan man så gå udfra at selskab er 1000kr værd? Eller skal man virkelig have en revisor til at vurderer værdien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke bruge stifteselskapital til bedømmelse af havdlåbebeskatning - den går jo netop på på tilvæksten osv - men selskabet vil formentlig have udenlandsk skat i sig selv - og du som person dansk. Tag nu en god revisor ind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)